• issss

någon som varit på Dominikanska republiken?

Tjohoo! Vi har bokat resa till dominikanska! Hade egentligen tänkt boka till Thailand men så blev det inte. Ngn som varit där?

• Svar på tråden någon som varit på Dominikanska republiken?
  • Lussan5

Japp. Jag har varit på Dominikanska.

Trevligt ställe
  • Thalis

Jag har varit där många gånger!
    Första gången var för 31 år sedan,då jag föddes

Lo tengo todo,porque casi te tengo conmigo.
  • Kaffekopp

Inte varit där, men hört mycket om det, mitt fadderbarn bor där.

• sweet n sour

jag var där 2004 tror jag. jämfört med thailand är det superdyrt p g a ala amerikanska turister antagligen. men det är fint, trevliga människor och skön stämning.
    de flesta hotell är all inclusive och ganska fina, säkerheten är hög.
    hmm, jag vet inte, vad vill du veta??

• issss

Kan ni berätta lite mer om tex vilka utflykter man inte får missa att göra..?
    Vill gärna åka ut på någon "paradisö" för att sola och bada
    men även snorkla! Vart ska man åka? Har läst om Bacardiön men vet inte riktigt hur den ligger i förhållande till där vi ska bo..Vi kommer att bo på "bärnstenskusten" på ett all inclusive ställe (hm vi som aldrig ens brukar åka charter..)
    Valsafari är det ju precis säsong för när vi ska dit så det kanske vi gör om det inte är för dyrt.
    Något tips på ngt romantiskt vattenfall kanske?

• sweet n sour

Nu har jag världens dåligaste minne, men kommer ihåg det där med bacardiön. Ön i sig skulle inte vara nåt speciellt (och ingen visste varför den hette Bacardi, då den inte hade ngt alls med Bacardi att göra) men själva utflykten med bad osv tror jag skulle vara bra! Tror dessutom att de också har någon James Bond-island man kan besöka!

Något som uppskattades var också dagsturer med katamaran man kunde göra, en heldag med sol, bad och god mat till havs!

Själv var jag inne i huvudstaden Santo Domingo, rekommenderar det absolut. Går dagsturer dit! Massor av historia och kultur, mycket sevärdheter, grottor, natur osv!

Vet inget känt vattenfall eller så, var iväg en dag med en kille från USA som hittat ett vattenfall men självklart kom han inte ihåg var det låg när vi väl skulle ge oss iväg!

Valsafarin är berömd och jag var inte där under den säsongen och är jätteavis!

Finns även andra djungelsafaris osv...

Rekommenderar även att besöka någon större stad för att uppleva lite genuin kultur eftersom allt kretsar kring turismen på bärnstenskusten. i städerna finns lite mer vanlig ortsbefolkning.

• issss

sweet n sour: Tack för ditt svar! Tar till oss av dina tips.

• LiMo

Jag har varit där. Underbart fint med fantastiska människor! Det enda negativa är att det är SVINDYRT!! Om jag åker dit igen så åker jag allinclusive....

Hoppas ni får det bra!

• vagabond77

Karibien, det säger allt :)

Svar på tråden någon som varit på Dominikanska republiken?