• Mollen

Dop - mat eller fika, det är frågan??

Vi ska döpa vår lilla tjej om några veckor och jag KAN inte bestämma mig för om vi ska ha enbart fika eller något mer matigt också... :-s

Dopet är kl 15 så det är ju lite mittemellan lunch och middag så vi skulle nog kunna komma undan med "bara" fika och tårta. Men känns det helt sniket? Vad tycker ni?

Det skulle ju onekligen vara skönt att slippa matångest då vårt "lilla" dop nu har vuxit till ett ganska stort evenemang.

• Svar på tråden Dop - mat eller fika, det är frågan??
  • Tess76

Är det långväga gäster? Vad har ni skrivit på inbjudan?

Långväga gäster skulle nog uppskatta något mer matigt. Paj och sallad är enkelt att göra. Men har ni skrivit fika på inbjudningskortet så kanske ingen förväntar sig mat.

Själv tycker jag det är enklare att göra ett par matpajer än att baka en massa kakor och bullar.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • cicci85

Vi hade både mat och fika och det var alldeles för mycket! Men vi hade 65 gäster, har man färre så hinner man väl båda..
    nästa gång har vi antingen bara fika eller smörgåstårta med bara kaffe efteråt.

• Mollen

Nu har jag garderat mig lite och skrivit dopkaffe efteråt. Vi ska skåla i rosa bubbel för dottern i början så funderade på om man skulle ha något pajliknande eller så innan. Min mamma pratade om en skagen alt laxtårta som lät jättesmarrig, men nu tycker sambon att det räcker med fika - och jag kan inte bestämma mig vad jag tycker! Hilfe, vilka beslut man står inför så här tidigt på året.

• miababia

eftersom det står dopkaffe så tycker jag gott det räcker med bara fika.

• lillronya

Vi har bara haft fika vid den tiden. Folk hinner ju äta middag innan, eller efter...

• timmieochkenzie

vi hade tårta och kaffebröd det räckte gott o väl :)

• Jag o de små

Vi döpte vår lilla igår kl 14.30
    Alla var hos oss vid 15.30 vi bjöd på smörgåstårta sedan kaffe o glass med tillbehör.
    Vi hade 20 personer.

mamma till goa tjejerna Maja o Lina
  • MinaHjältar

vi har haft smörgåstårtor varje gång + fika m.m, men vi har haft dop mitt på dan så gästerna har ju inte hunnit äta någon lunch innan dopet.

Mina små troll
  • Natimaria

smörgåstårta + en stor morrostkaka röstar jag på

• Stranden

hej,vi ska snart ha dop.kl 16 är dop fundrar på fika med bullar och tårta.

Svar på tråden Dop - mat eller fika, det är frågan??