• Merjem

Borago vid mjölkskorv i hårbottnen?? bra eller

Hur använder jag Borago by CCS?
    Vid mjölkskorv i hårbottnen:

På deras hemsida står det:
    Applicera rikligt och fördela jämnt i hårbottnen. Använd 3 gånger om dagen i 8-10 dagar. Krämen ger snabb lindring och redan efter någon dag märks en tydlig förbättring av hudrodnaden.Den vitgula beläggningen försvinner av sig själv, du behöver inte kamma eller skrapa bort den.

Fortsätt sedan med en underhållande behandling för ett gott och varaktigt resultat. Smörj 2-3 gånger i veckan även om rodnaden har läkt, ända tills barnet är mellan 6 och 12 månader och mjölkskorven försvinner av sig självt.

När jag först fick talas om den tänkte jag,KANON BRA slipper göra ngt själv, då det är ömt och vill helst inte pilla med ngt...
    (dotterns tog jag bort med handuk, kamm med Salicylsyra 1%) jättejobbigt tyckte jag det var)

Men detta känns ännu jobbigare. Huvudet är jämmt kladdigt. Man måste ha två tuber, för att 1 räckte inte, för att man ska appliucera rikligt...

Ngn som har provat detta och det har gett resultat??
    skadar det om man tvättar barnets hår emellanåt??

• Svar på tråden Borago vid mjölkskorv i hårbottnen?? bra eller
  • Mollen

Borago funkade jättebra på min dotter. Hon hade skorv i pannan i början och det försvann inom några dagar och har inte kommit tillbaka. Jag använde bara en gång om dagen och ibland hoppade jag över några dagar, gick bra ändå. Krämen sugs in i huden så det är inte jättekladdigt. Däremot så har den en lite halvmärklig doft som vissa tycker jätteilla om...

Jag använde också till skorven i hårbotten och det gick också bra, fast till slut blev jag lite otålig och kammade bort det där med men då var det så uppluckrat så det gick jättelätt.

Lite svamligt men summa sumarum - Borago är bra mot skorv!

• Hannnas

För oss var Borago en katastrof allt blev jätterött, irriterat och tråkigt

Rekommenderar att låta det vara el smörja med Miniderm som gjorde susen på min Måns

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Tidlös

Vart köper ni Miniderm och Borago? Apoteket?

Älskade Judith 2007-07-26
  • Merjem

Det som är jobbigt att man måste smörja och smörja på...och sen smörja och smörja....klart det funkar...om man smörjer så mkt

• Merjem

MINIDERM ÄR INGET BRA!!!!

alltså det funkar inte alls.....
    Fick det först när min dotter var 3 månader, hon hade utslag..fick en stor tub (220kr) jag smörjde och smörjde inget hände.....nu ett år senare skulle jag använda den till min pojke men den har gått ut, så fick slänga en stor tub...som ändo inte var till ngn nytta

Man smörjer i onödan händer inget...
    Kanske jag har fel...????????

• Merjem

Ja man köper det på apoteket receptfritt...

• Tidlös
    GladTack. Förlåt att jag snodde tråden lite!
    Älskade Judith 2007-07-26
  • Ella174

Borago funkade inte för oss. Väldigt mycket skorv (tillsammans med mycket hår, så det var svårt att smörja). Gav upp efter två tubar.
    Acetylsalicylsyrevaselin fungerade betydligt bättre, vi fick från BVC.

• Merjem

hehe ingen fara!!! :) Men om det gäller Mjölkskrov så prova med ngt annat än Borago först..om du vill att det ska vara billigare för dig..

• Hannnas

Mejrem.... Miniderm var iaf det enda som fungerade för oss, på en natt var allt det röda borta o skorvet märkbart bättre

Men det är nog väldigt olika för olika barn, man får prova sig fram

Här fungerar miniderm på nästan alla utslag på måns, han får lätt torr hud och lite rodnader som försvinner inom loppet av timmar med miniderm

• SusanneSJ

Jag tyckte att det var riktigt dåligt och provade det bara ett par gånger på min son innan jag slängde den. Tyckte inte alls att det var bra! Däremot kan jag rekommendera vanlig badolja för bebisar, smörj det i hårbotten när din lilla badat, gjorde vi och det fungerade väldigt bra och höll nästan skorven borta helt!

• SusanneSJ

Just ja, skulle tillägga också att priset för behandligen med borago inte är att förkasta, är väldigt mycket salva som går åt och lång behandlingstid vilket också hamnar på min minussida med det! Likaså att det luktade illa enligt mig och att barnet är kladdig i håret typ hela tiden!

• Merjem

Borde ha frågat här först innan jag köpte det, man litar alltid på BVC ....och man tror de kan bäst...

• Hannnas
    Merjem skrev 2008-01-06 15:20:27 följande:
    Borde ha frågat här först innan jag köpte det, man litar alltid på BVC ....och man tror de kan bäst...
    ojojoj vad jag håller med dig... man ska lita mer på sig själv än på bvc är vad jag fått lära mig med
  • Humlan03

Vi tyckte att Borago var jättebra!Skönt att slippa pilla på skorven, den föll av av sig själv efter ett tag. Dock hade vår tjej inte så mycket hår, det var nog det som gjorde att det funkade så bra.

• fjunis

Vi har använt Borago på dottern och det har funkat kanon. Smörjde 2 ggr varje dag i 2 veckor sen var det borta. Tvättade håret på henne med jämna mellanrum.

Det luktar urk dock

Svar på tråden Borago vid mjölkskorv i hårbottnen?? bra eller