• Lychee

Sänghimmel ur säkerhetsperspektiv

Funderar på att skaffa en sänghimmel till dotra mi, hon är 9 månader. Men så slog tanken mig att man ska ju ta bort mobiler och sådant när barnen kan resa sig i sängen, hur är det då med sänghimlar? Jag tycker det är så fint i barnrum, men ur säkerhetsperspektiv: är det dumt att sätta upp en sådan nu, när hon håller på att resa sig för fullt, utan ska vi vänta tills hon är äldre? Eller kan man sätta upp en ändå?

Hon har spjälsäng nu, funderar på en sänghimmel som man sätter fast i taket, alltså ingen som sitter fast på stativ.

Vad skulle ni råda mig till?

• Svar på tråden Sänghimmel ur säkerhetsperspektiv
  • JennieL

Vi hade en sänghimmel till dottern... En sån där myggnätsvariant som man fäster i taket.

Den tog vi bort när vi hittade henne insnurrad, skitglad iof, en morgon...

• Lychee

Det är just det jag fasar över. Då väntar vi nog tills hon blir större. Tack för ditt svar!

JennieL skrev 2008-01-08 10:49:09 följande:
    Vi hade en sänghimmel till dottern... En sån där myggnätsvariant som man fäster i taket.Den tog vi bort när vi hittade henne insnurrad, skitglad iof, en morgon...
  • norgesessan

jag tror också det är en risk med saker som hänger f¨ån taket..Ikea har ett "alternativ" till sänghimmel. ett löv som fästs på väggen, sen ligger lövet över en del av sängen..den är fäst med kardborreband till ett fäste på väggen, så den lossnar om ett barn fastnar därbak.

Svar på tråden Sänghimmel ur säkerhetsperspektiv