• Tokfia 7

Barnkammarboken vs. Min Skattkammare??

Funderar på att köpa en bok där det finns ramsor och barnsånger, dels för när min son är riktigt liten och sen som lite äldre (han är nu 6 v). Det gör inget om det är noter med eller så (ifall man inte kan sångerna). Vilken föredrar ni? Tänkte beställa nu, men har svårt att ta mig till nån bokhandel och jämföra böckerna i butik... Tänkte främst på vita och silvriga barnkammarböckerna och min skattkammare 1 och 3.

• Svar på tråden Barnkammarboken vs. Min Skattkammare??
  • jmmm

de är gansk alika varandra måste jag säga, vi har skattkammarböckerna till sonen o barnkammarböckerna till dottern, som lite fick jag höra på mycket ur skattkammarböckerna eftersom pappa hade hela uppsättningen o därför börjar vi samla till våra barn nu så de ska kunna ha en hel uppsättning var. Barnkammarböckerna har ju ofta en cd med oxå, har dock ite hunnit lyssna, flera av dm kom i julklapp nämligen

• Tokfia 7

Är det nån av dem som har noter till sångerna? Kanske inte om det följer med en skiva, då kan man ju lyssna på den i och för sig...

• jmmm

jo tror faktiskt att båda har det, men kan inte lova o kan inte klampa in o kolla då dottern sover

• Xelmas

Undrade just över detta... vad är skillnaden mellan de olika barnkammarböckerna då? Olika utgivningar eller?
    Tänkte köpa en till min son som nu är 5 månader...vilken passar bäst?

Mamma till Wilmer född aug - 07
  • Söderböna

Barnkammarböckerna är delvis inriktade på ålder, delvis på "tema". Den vita är för riktigt små - den blå för lite större. Silver är bara musik, svart spökhistorier, guldiga "andliga" osv.

Om jag var du skulle jag satsa på vita i första hand, den har både ramsor, roliga bilder och sånger.

• Tokfia 7

Har kommit fram till att vi ska köpa barnkammarböckerna, de hade roligare bilder och det var ett par av de skattkammarböckerna jag inte gillade (årstidsboken och läs och lek eller vad det var) och det är ju kul att ha hela serien. Sen var det en bok jag fastnade för av skattkammarböckerna dock, den om grekisk och nordisk mytologi, så den kommer vi nog köpa ändå.

Har också förstått att den vita barnkammarboken är med småbarnsramsor, så den blir första köpet! (Skattkammarböckerna har ju en motsvarande, nr 1).

• Xelmas

Ja, då kanske man skulle ta och skaffa en vit barnkammarbok då.

Mamma till Wilmer född aug - 07
  • Nimbus

Jag ska defentivt köpa silvriga barnkammarboken till mig själv. Barnen på förskolan älskar den, och den är snart helt sönderbläddrad, de sitter och har egna samlingar och sjunger tillsammans genom att titta på bilderna i boken.

• helle83

jag röstar för barnkammarböckerna! vi har båda sorterna men barnkammarböckerna är bra med cd till!

Svar på tråden Barnkammarboken vs. Min Skattkammare??