• Anonym

Feber mellan ägglossning o mensen

Varje gång är det likadant. Jag får feber o mår skit. Det måste vara typ skitovanligt

• Svar på tråden Feber mellan ägglossning o mensen
  • Anonym

Ingen annan som är så konstig

• Anonym

nej då. jag är likadan... känns som jag konstant har feber men den kommer i samband med äl varje månad så du är inte ensam

• Anonym

När man får ÄL så sker en temperatursegring i kroppen - ett sätt att kolla att man har ÄL är därför att kolla tempen varje dag - när den stiger har man ÄL.

Sen håller stegringen i sig - om tempen sjunker efter ca 14 dagar får man mens och blev inte gravid - om tempen håller i sig och mensen uteblir är man gravid!

• Anonym

Det med stregring köper jag men inte 38 gr bara för man gör något, jag får feber av att bli varm mm.

• Anonym

Köp det inte da, men ställ dig frågan - vad har du för "vanlig" temp? Vad är feber för dig? Kolla din temp varje morgon INNAN du kliver upp. Blir du varm och "får feber" under dagen klär du dig kanske varmt, överproducerar svett eller så kan du vara på väg in i klimakteriet. Kolla upp om du är orolig. 38 grader är inte direkt feber om man i vanliga fall ligger på "37,nånting" - det är individuellt. För att ha ÄL ska tempen stiga minst 0,5 grader´- 1 grad. 37-38 = 1 grad.

• Anonym

Jag är med i fertilefrends, eller vad det heter. har ett konto där. Jag tar tempen varje morgon, så jag vet att den stiger. från 36,1 till 36,6 men få över 38 ibland upp till 40 grader är ju en annan sak

Svar på tråden Feber mellan ägglossning o mensen