50 tals inredning!
Nån som vet några bra affärer eller sidor där man kan köpa inredning från 50talet?
Eller nån som har massa bra tips på att få en snygg lägenhet?
Nån som vet några bra affärer eller sidor där man kan köpa inredning från 50talet?
Eller nån som har massa bra tips på att få en snygg lägenhet?
Blocket!
Där finns många 50-talsfynd!
O Tradera om man vill försöka sig på att vinna prylar.
Synd bara att 50-talsinredning blivit så otroligt poppis nu. Priserna har gått upp tyvärr.
här kommer ett länktips www.oliko.se, det jag kommer på just nu.
Sen så har ju vanliga loppisar o second handaffärer grejer oxå.
Bloggar om hur vi inreder vår lägenhet i 50-talsstil, du hittar en del länkar där. :)
tretrapporutanhiss.wordpress.com/
vet en butik i örebro som heter kavalkad.. fast de har nog ingen hemsida.. annars så är ju blocket och tradera bra att söka i.. dock så brukar ju priserna gå upp en del på tradera iallafall...
GAD har en 50 talsserie som heter Öresund. Jättefin.
hur tidstrogna tänker ni vara och hur långt tänker ni gå? Jag skulle rekommendera tradera, blocket men framförallt att gå på loppisar. Om du kikar på min pres finns en länk till ett forum som ägnar sig just bland annat den tidsepoken.
halens.se hittade jag ett par snygga "retro lampor"
onoff har råsnygg retroradio. inte så bra men snygg
typhoongrejer är jag galen i. finns på cervera, duka mm
favoritsaker.se
inreda.com
bluebox.se
är ställen jag har köpt lite retrosaker från...
hittar inget i retrostil på halens...
inte jag heller.. men det kan ju vara att de haft nåt sånt tidigare..
Nä second hand butiker o loppisar brukar ju vara bäst o hitta på.. men sök på 50 tal på tradera o blocket.. kommer upp en del då.. beror ju på vad du är ute efter förstås
Jag skulle nästan rekommendera att köpa så lite nytt i retrostil som möjligt... det finns en uppsjö äkta varor, så kolla på loppisar. Det är samtidigt en investering på ett sätt. För några tior kan du få inredning som står sig i värde och som mångdubblar, ökar och som kanske redan nu betingar ett högt värde i andra sammanhang. Fynden på loppisar och auktioner är många. När du vill byta ut stilen eller möblemanget om några år har du en grundplåt för det du vill ha istället. Köper du nytt i något som är poppis idag, retrostil, så kan du kasta det på tippen om några år.
Go authentic girl; det är inte bara roligare utan dessutom en liten utmaning och har en helt annan klass måste jag säga...
ja vi vill ha så lite nytt som möjligt. Annars känns det inte riktigt äkta ju! Tyvärr är där inte så mycket loppisar just nu. Men det kommer ju igång mer till vår hoppas jag! Blocket och tradera är favvoställena!! Där kan man hitta bra saker till bra priser ju!
Tack för alla tips i alla fall!!
www.tradera.com/Kaffekanna_Christina_Nilsjohan_50_60tal_Bruksskick_-auktion-58504040
www.tradera.com/teak_ljusstakar_50_tal_60_tal-auktion-58625489
www.tradera.com/Pall_Fotpall_i_snygg_design_Svart_galon_nitar_50_tal_-auktion-58178000
www.tradera.com/auction/auction.aspx
www.tradera.com/Utdragbar_lampa_teak_1950_60_tal-auktion-58715459
www.tradera.com/Telefonhylla_eller_sangbord_i_teak_med_lada_toppenskick_-auktion-58815682
www.tradera.com/Golvlampa_2st_Armar_m_Bord_Retro_Funkis50_60_Tal_Fungerar-auktion-58675226
www.tradera.com/_STRINGHYLLA_50_TAL_-auktion-58984397
Lite inspiration, men köp det inte nödvändigtvis på tradera, för det finns på en loppis nära dig...
vad är det du söker? Får jag fråga var du finns någonstans?
Jag kan nämna att jag ex på en loppis köpte en liten soffgrupp ink bokhylla för 225:-, har sett liknande soffa med fåtölj gå för ganska många tusenlappar på en auktionsfirma. En string tvåarmad golvlampa gav jag 200:- för, den hade betingat minst en tusenlapp på tradera.
Just nu är det tyvärr generationen som har möblerat med femtiotal/sextiotal när de var unga som ger vika eller byter till mindre boende, flyttar in i servicelägenheter etc, därför finns det ganska gott om det på marknaden ute i landet. Det är nog svårare att hitta i storstäder.