Åkpåse i dun?
Skulle ni köpa en åkpåse i dun eller hellre något syntetmaterial till vagnen och i så fall: Varför det ena eller det andra?
Skulle ni köpa en åkpåse i dun eller hellre något syntetmaterial till vagnen och i så fall: Varför det ena eller det andra?
Jag gillar de som är fleecefodrade för de känns varma mot kroppen direkt om du förstår hur jag menar? Även om vagnen stått utomhus ett tag blir åkpåsen inte lika nedkyld när man har fleeec i den. Lätt att tvätta också.
Men en dunsovsäck kan ju vara fleecefodrad också. Jag tänkte just på dunet som värmande material...
Okej, trodde du menade mer som en duntäcke fast åkpåse, jag tror Kronan har såna om du är ute efter en sån.
Skulle själv inte välja dun till en nyfödd/liten en, lika lite som jag skulle välja kudde/täcke i dun till ett litet barn i och med allergi. Dun är ju rätt så allergiframkallande och det är ju onödigt att utsätta nya små luftrör för det.
Det var det jag funderade på om det fanns sådana aspekter? Å andra sidan så har vi ju också mycket allergier för att vi inte utsätts för tillräckligt mycket "smuts" som små. Ja eller det är ju iaf en teori. Därför står jag och velar... Finns det några allmäna rekomendationer? Varför säljs dun om det inte är bra för hälsan?
Vi har allergi i familjen, därför är det självklart för mig att inte välja dun till mina barn, har det inte själv heller i sängen. Men finns ingen allergi alls så är det nog bara frågan om en smaksak skulle jag tro. Säkerligen är det jättemysigt med dun..!