• tessi

Hudbristningar

Jag är i v 36 och har inte fått en enda hudbristning än så länge!
    När brukar dem dyka upp?
    Tack för alla svar!

• Svar på tråden Hudbristningar
  • Vanna

Har du inte fått några än, så har du kanske tur! Det hänger som sagt på hormonerna... Skatta dig lycklig!

• Knytets mamma

90% får bristningar, de kan komma när som.
    En del har ju fått sina på förlossningen.
    Kanske tillhör du den skaran som inga bristningar får.

• JuliaG

Jag går in i v38 imorgon...upptäckte mina första bristningar för tio minuter sen...*suck*

• sunsandra

Tips!
    smörj in dig med några droppar olivolja på magen...och låren..det förhindrar bristningar....har jag hört!=) eller bara med vanlig hunkräm morgon och kväll...

• Trollis

det ar helt och hallet generiskt... tyvarr!
    Pa vissa spelar det ingen roll hur mycket de smorjer in sig - de far anda bristningar och vissa som inte smorjer in sig - far inga alls..

Jag kniper med tummar och tar... min mamma fick inga nar hon hade oss och jag ar i v. 35 imorgon och har inga an....

Peppar peppar....

Lycka till!!!

• Roisin Dubh

Mina kom efter förlossningen med första barnet.

• Sossie

Olivolja förhindrar inte bristningarna vad jag hört, de bleker upp dem så de inte syns så tydligt. Jag har fått göra det efter att jag gått upp mycket i vikt och huden inte hann med, och några av mina bristningar har faktiskt bleknat lite nu...

• Lotten

Jag fick mina hudbristningar i vecka 39 och det var ganska surt men jag tänker inte så mkt på det för jag tycker det är värt det med tanke på vad man har i sin famn sen =)

• sussfrans

hej, jag gick två veckor över tiden min förra grav. fick alla bristningar den sista veckan. känns inget kul, tänk om hon hade kommit i tid.-då hade jag inte haft några.
    /suss v 29

• oOoJOYoOo

Jag fick lite bristnningar veckan jag gick över tiden...kändes ju lite trist såklart...men men....så är de jag har fött barn o bristningar är inget jag rår på .

Kram

• Indigo

Allvarligt talat, jag kan inte vara normal. Jag har fått bristningar redan nu, i vecka 20!!! Det är inte på grund av ökad vikt eftersom jag knappt gått upp nånting. Börjar tro att jag har en väldans massa hormoner i kroppen eftersom jag har kräkts som en räv, fortfarande har ömma boppar hela tiden, konstiga 'cravings', trött som en sengångare osv osv. Vartenda litet gravsymptom man kan ha verkar jag ha fått. Det är förstås jätteroligt på sätt och vis men mindre skoj med bristningar såhär tidigt :( Jag får trösta mig med att kroppen funkar som den ska...

• miya

Med min första hade jag inte tillstymmelse till bristningar vid 40 fulla. Men jag gick 16 dagar över tiden och ser sedemera ut som en makrill...*ler*
    Efter tre(är i slutet på den tredje) graviditeter ska man kanske se ut så, det finns säkert någon mening med det som ingen kommit på ännu bara...
    Men ge forskarna lite tid bara så ska ni se att det snart kommer fram att bristningar har en avgörande funktion( man kan väl få hoppas iaf)....

Ha det

• televinken

Jag är nu inne på min 4.e grav och har inte en enda bristning än så länge är i v30. Jag har hört att det har med ärftlighet och hormoner att göra. Endel får mer bristningar när de väntar tex pojkar och andra tvärt om.

• tess74

Hej

Jag fick inte en enda bristing när jag väntade Filip. Är dock lite oroligare denna gång då jag blev snittad med Filip och är rädd att det skall komma bristningar upp från ärret när det tänjs ut.

Kramis

• F l i s a n

Är i v.39 och upptäckte mina fina zebra ränder för några dagar sen.. Brände mig på magen vid julbaket i julas och runt det ärret har jag haft lite ränder, men nu har det även kommit på andra ställen.. Kan tillägga att jag har smörjt in magen morgon och kväll hela graviditeten, även innan. Inget man kan göra åt saken med andra ord. Kommer de, så kommer de!

• missy

Indigo!!

Då är vi två..jag har fått bristningar på brösten redan.
    Märkte dem i vecka 18

Svar på tråden Hudbristningar