• ludicrous

Tips på nyttigt snacks? Hur är riskakor?

Någon som har ett tips på lite nyttiga snacks att ta till när kvällssuget sätter in? Sambon fetar sej med stor godispåse.. men jag då?
    Vill inte hålla på med grönsaksstavar å dipp, det orkar ja inte ;)

Hur är det med riskakor, smaksatta, hur onyttigt är det?

• Svar på tråden Tips på nyttigt snacks? Hur är riskakor?
  • brünnhilde

De med smak är inte mycket bättre än chips, så ska du äta riskakor ska det vara de naturella.

Prova med massvis med spännande frukt annars!

• ludicrous
    brünnhilde skrev 2008-01-06 20:07:47 följande:
    De med smak är inte mycket bättre än chips, så ska du äta riskakor ska det vara de naturella.Prova med massvis med spännande frukt annars!
    men kollar man på innehållsförteckning så är det ju inte lika..
  • Embla77

Jag kör på mörk choklad, helst riktigt bra kvalitets choklad... Det smakar mycket så man äter mindre... Bättre ingredienser än allt skit dom stoppar i sk. low fat snacks. Försök att strunta i fettinnehållet, ät bättre "riktig" mat och i mindre mängder är mitt tips. Om du klarar det!

• ludicrous
    Embla77 skrev 2008-01-06 20:12:07 följande:
    Jag kör på mörk choklad, helst riktigt bra kvalitets choklad... Det smakar mycket så man äter mindre... Bättre ingredienser än allt skit dom stoppar i sk. low fat snacks. Försök att strunta i fettinnehållet, ät bättre "riktig" mat och i mindre mängder är mitt tips. Om du klarar det!
    i en mörk chokladkaka är det mer kalorier än i en mjölkchokladkaka
  • Kenzie
    ludicrous skrev 2008-01-06 20:18:34 följande:
    i en mörk chokladkaka är det mer kalorier än i en mjölkchokladkaka
    Jo men man smäller inte i sig en hel mörk chokladkaka utan nöjer sig med en eller ett par bitar, big difference mot mjölkchokladkaka. Riktigt bra, mörk choklad innehåller heller inte lika mycket skräp som en mjölkchokladkaka.
    Älskade Theodor 060329
  • sasan

Majskrokar!! inget salt och minimalt med fett. Om det känns trist kan man väl göra en lätt dip till.

• SusannaT

jag har oxå börjat med att äta "nyttigare" och när suger e som mest tar jag mig en kopp thé med honung eller mörk choklad. sen är ju alla olika. och det kanske inte funkar. popcorn är ju oxå ett bättre alternativ. om man tar den som det inte e nå smör i. kommer ej ihåg namnet på dem men det är en grön förpackning.

• Embla77

ja, popcorn kör ja också på. Prova att poppa själv så kan du reglera hur mycket olja du använder. Rapsolja ska visst vara bäst sorts fett i... Fruktsallad är ju en annan favorit, supergott med en sked vaniljglass till!

• brünnhilde
    ludicrous skrev 2008-01-06 20:11:34 följande:
    men kollar man på innehållsförteckning så är det ju inte lika..
    Chips innehåller ca 30% fett, smaksatta riskakor innehåller 18%, och naturella 3%.
  • sweetpea

Fast om man nöjer sig med en riskaka kan man gott äta en smaksatt. Skillnaden mellan en smaksatt och en saltad är 15 kcal. Bättre att äta en smaksatt än två saltade..!

Svar på tråden Tips på nyttigt snacks? Hur är riskakor?