• Beckah82

Du som fött barn över 4500 gram, åt du mkt frukt under grav?

Det finns teorier om att det kan finnas samband

Alltså att fruktsocker skulle vara ännu värre än vanligt socker när det kommer till att göda bebisen i magen.

Alla ni som fött stora barn kan besöka denna tråden också:
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m28290544.html

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som fött barn över 4500 gram, åt du mkt frukt under grav?
  • Vos

Mitt svar är nej Generad
    Mest choklad

(¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Sundström

Har några kusiner som åt mycket frukt under graviditeten och de födde alla barn över 4000 g.

En av mina kusinen var i Thailand i 3 månader och berättade att hon åt mängder med frukt. Hon födde en stor pojke på 4,6 kg.

Jag tror inte på att äta för mycket frukt då druvsocker inte är bra och man går upp i vikt av det sockret precis som med vanligt socker.

• Sundström

Fruktsocker menar jag inte druvsocker, såklart.

• Prinsessan Anna

Nej, varken frukt eller godis, fött barn på över 4500, 4700 och sista konstigt nog endast på 4000! Är normalstor själv...

• Dahliaer

Åt frukt som vanligt, inte mycket men några i veckan blir det alltid. Dottern vägde 4740gr i v 38+6

• cicci85

Nej, bara en frukt om dagen, men väldigt mycket annat socker, som i snickers och kladdkaka...
    Sonen vägde 4900g

• Sundström

www.sund.nu/docs/artikel.asp&art=175

Fruktsocker har betydligt lägre glykemiskt index än vanligt socker, 27 jämfört med 97. Det innebär att det höjer blodsockret långsammare. Därför har fruktsocker kommit att rekommenderas för dem som vill äta ?långsamt?. Men det är inte bra att äta stora mängder fruktsocker. Det höjer blodfetterna mer än vad vanligt socker gör. Det är dock ingen fara med det fruktsocker som finns naturligt i frukter. Fruktsocker ger lika mycket energi som vanligt socker.

• CarroGbg

Jag åt 3-4 frukter om dagen praktiskt taget hela graviditeten och fick en liten skrutt på 3660 i vecka 42+6 trots att både jag och pappan varit större när vi föddes, så på min lilla stämde det inte i alla fall, men det finns ju alltid undantag... ;)

Svar på tråden Du som fött barn över 4500 gram, åt du mkt frukt under grav?