Trotsig 4 åring!!!
HJÄLP!! Min 4 åring håller på att ta knäcken på mig. Hon har blivit som ett monster! Bara pip och gnäll hela tiden, vägrar lyssna, gör definitivt inte som vi säger och är väldigt egoistisk. Jag vet att jag har skämt bort henne ganska mycket med både saker och att hon har fått bestämma mycket. Men jag tycker inte att det har varit till överdrift. Nu försöker jag och min sambo att vara bestämda men det är väldigt svårt då man inte orkar tjafsa och vi har en hel del att göra än att bråka med henne. Jag pluggar och måste vissa dagar sitta även på kvällarna men hon vägrar låta mig vara ifred.
Kan det vara att hon vill ha uppmärksamhet?? Ja visst, men jag ger henne väldigt mycket tid också. Vi hittar på saker med henne, leker me henne och låter henne få vara med att bestämma vad vi ska göra, likaså med mat. Men inget vi gör duger. Hon fick massor av julklappar som hon tacksamt leker med, men ändå när vi kommer till affären vill hon ha mer. Jag börjar tröttna på att alltid tjata och jag har försökt ett tag att var väldigt snäll mot henne, men det hjälper ju inte heller. Att bli arg verkar inte heller funka... någon som kan ge lite tips och råd hur man handskas med en extremt trotsig 4 åring!?