• jossijo

huvudvärk innan förlossnig?

Hej! Har dom senaste dagarna haft en tryckande huvudvärk i pannan, som kommer och går under dagen.
    Brukar aldrig annars ha huvudvärk.

Någon som känner likadant? Hade bf 2/1

• Svar på tråden huvudvärk innan förlossnig?
  • nyttigen

Jag hade en svag huvudvärk några dagar innan vattnet gick med sonen. Kan ju tillägga att jag har sällan huvudvärk.

• Skoffs

ring förlossningen-kan vara tecken på havandeskapsförgiftning så de borde ta ett blodtryck på dig.

• Naia

Hade huvudvärk nästan konstant även om den inte var så besvärande, under sista månaden förra grav, nu har jag det igen, 3v till bf. Jag inbillar mig att det har med bihålorna att göra, jag är lite tjock i nässlemhinnan (utan att vara täppt), och får bihåleinflammation titt som tätt när jag är förkyld.

Kan det stämma även på dig tro? Att det har med bihålorna att göra?

• jossijo

Jag är inte förkylld så det kan väl inte vara bihålorna?!
    Kollade blodtrycket i onsdags, ska till bm på onsdag igen, havandeskapsförgiftning kan väl inte komma så fort...

Konstigt är det iaf..

• nyttigen

Min huvudvärk släppte så fort vattnet gick och jag var inte i närheten av havandeskapsförgiftning (var på en koll under dom dagarna då jag även sa att jag fått lätt huvudvärk). Jag tror att det var spänning i kroppen, att den förberedde sig lite. Kan ju vara annat för andra.

• jossijo

Kanske är som du skriver "nyttingen"
    Men lite orolig blir man ju alltid...
    Men det känns som spänningshuvudvärk!

• Elovena

Nån fler som haft huvudvärk innan förlossningen.

• M987

RIng barnmorskan omedelbart. Kan vara havandeskapsföriftning!!

Svar på tråden huvudvärk innan förlossnig?