• Linnea73

Blue Star Club Dem/Alanya

Vi ska bo på Blue Star Club Dem utanför Alanya i sommar. Undrar om det är ngn som bott där eller hört ngt om det? Vi vet att det ligger en bit utanför stan o så, men det tycker vi är OK, för vi ska bara njuta o ta det lugnt....
    Tar tacksamt emot tips av alla de slag. Jag kommer att vara där en vecka själv med vår 5 åriga son, och veckan därefter kommer sambo o svägerska med familj.
    Ha´det!

• Svar på tråden Blue Star Club Dem/Alanya
  • Linnea73

Ja, jag vet, det har verkligen stått både och, men jag ser positivt och tror att det kommer bli bra. Jag har även haft mailkontakt med ett par som bott där och de sa att de inte trodde man skulle bli besviken, om de pkte tillbaka skulle de välja samma hotell, och det räcker som betyg för mej De har en egen hemsida också, med en hel del fina bilder! www.flowerbeach.com .

Nötkaka, när planerar ni att åka?

• Linnea73

Nu blev det kanske knasigt, men det är alltså hotellets hemsida inte "paret" som jag haft mailkontakt med, men det lär du ju upptäcka om du kollar sidan

• Nötkaka

Måste kolla in länken snart.
    Vi tänkte åka i augusti någon gång.
    VI kan inte bestämma oss om vi skall ta Club Dem eller Pegasus World med den där stora poolen. Men P World kostar ca 10 000 kr mer. Iförsig så får du äta hela dagarna i ända men ändå.

NÄr skall ni åka?

• Linnea73

Jag åker med vår son den 30/7 och stannar 2 veckor, efter en vecka kommer min sambo och svägerska med familj ner också. (jag vägrar åka bara en vecka o min sambo vägrar åka två, så detta var det bästa vi kunde göra...) 10000 är rätt mycket pengar, men det ser fint ut vi kollade också lite på det först. Men det kändes som att halvpension blev ett rätt bra alternativ eftersom vi 2:a veckan kommer göra några utflykter o ändå inte är på hotellt på dagarna då...Ni har inte bokat ännu då?

• Nötkaka

Jag gjorde en liknande sak förra året. Åkte själv med min son första veckan och sen kom min sambo andra veckan. Jag tyckte att det var superbra! Varje kväll när han låg och sov kunde jag ligga och läsa som jag aldrig hinner göra annars. Sen när andra veckan kom så blev det extra kul att träffa mannen.

Det enda tråkiga var att jag var ensam på hotellet om att åka själv. Det kändes konstigt att gå på restaurang med bara sonen. De tittade lite underligt men det var bra ändå.

Nej, vi har inte bokat ännu. Jag är osäker på allt (som jag alltid blir).
    Hur gammal är din son, 5 år eller? MIn kommer vara 3,5 i sommar.....

Vad tog du för rum? Terass eller balkong?

All inclusive låter så lyxigt. Bara att gå och äta när man känner för det. Hämta glass och dylikt.

• Linnea73

Vi ska bo på rum med balkong, jag ville inte bo längst ner när jag är själv (löjligt....men är lite rädd). Svägerska med familj som också kommer andra veckan, de ska bo i markplan/familjerum. Vår son fyllde 5 nu i december.

Vi sa också sist vi var iväg (2 år sedan) att vi skulle välja all incl nästa gång vi åkte för det går ju riktigt mycket pengar just på dricka o glass o så....Men svägerska med fam ville ej ha det, så vi kompromissade lite och dels eftersom vi vet att vi inte kommer vara där många dagar andra veckan. Har också hört att de iaf delar ut både lite glass o drick atill barn under en viss ålder på Club Dem ett par ggr/dag, och det är ju bara bra

Skönt o höra att du iaf tyckte det funkade bra att åka själv första veckan...jag känner att det ska bli jätteskönt, men tänker även tankar just om ngn av oss blir sjuk,hur svårt det blir att komma ut o köpa vatten osv. Men då får man väl ta andra hotellgäster till hjälp i såfall. Det är ju många som åker själva med barn...
    Åker ni hela familjen 2 veckor denna gång?

• Nötkaka

Det är inte alls löjligt att vara lite rädd på nätterna. Jag bodde också på andra plan och det kändes bättre. Sen gjorde jag så att jag ställde min tomma resväska framför dörren när jag skulle sova. Jag tänkte att om någon öppnar dörren så ramlar resväskan omkull eller jag kommer åtminstone vakna av oljudet. Det är ett tips. Det hände inget förstås men det kändes ändå bättre.

Japp, denna gång åker vi alla tillsammans.
    Just nu lutar det faktiskt åt World men jag ändrar mig varje timme. Jag rinde nämligen en bekant i morse. De var på Club Dem förra midsommar. De tyckte jättemycket om hotellet men det finns liksom inte så mycket att göra för just små barn.  Gungornna/lekplatsen är en bra bit från poolen och havet och de har heller inte så mycket "barnmat" att erbjuda. Vi var på Blue Village på Cypern förra året och där hade de ett helt bord med mat som just barn gillar.Köttbullar, pommes, fiskpinnar och dyl. Här har de bara lite grann. Men det jag tvekar över mest är stranden. Hon sa att den är jättefin men just vid vattenkanten är det sför det mesta stora stenar men att det finns några "ingångar" där det bara är sand.

På den stranden i Cypern var det likadant. Stora stenar med 2-3 stenfria leder. Det var rätt irriterande eftersom jag var livrädd för att han skulle halka och slå huvudet i stenen. En2.5-åring är ju inte så extremt stabil i vattnet.  Så nu blev jag tveksam. Jag vill ha en fin sandstrand utan stenar. Din son är hela två år äldre än min och det fungerar nog bättre.

Men vi har inte bestämt oss ännu.

• Linnea73

Det finns tid för er att bestämma er än Ni kommer säkert göra ett lyckat val iallafall
    Vi lägger inte så stor vikt vid stranden när det gäller vår son, för vi vet sen tidigare att det bara är poolen som gäller för honom...och de andra barnen som kommer att vara med är större och kan bada från den brygga som finns där, stranden ser ju inge vidare ut...Hoppas ni kommer fram till ett val som känns riktigt bra

• fjeka

Hej jag har bott på Club Dem 2 gånger.
    Jag kan bara säga att det är ett kanonhotell.
    Ligger utanför alanya så man slipper allt skrik och stök.

En bit från hotellet ligger ett litet "centrum"
    med supermarket och några få restauranger. Hotellet
    har bra och billig mat, jag kan verkligen rekomendera
    deras lassange och ravioli.

På hotellet finns faktiskt allt man behöver, supermarket
    på hotellet är inte alls så dyrt som det brukar vara.

Det finns ingen direkt stor sandstrand på hotellet men
    det är en rätt stor brygga som man kan kliva ner från.
    Det finns en liten vik med sand i som är ganska långgrund
    där man kan sitta. Sen om ni orkar gå skulle ja tipsa att ni
    går så långt åt vänster ni kan där bortöver är det jätte fina
    och långgrunda sandstränder!

hoppas ni får en bra resa :)

• Linnea73

Tack Fjeka för din information!

Har hört tidigare också att det ska finnas någon annan supermarket i närheten som tydligen ska billigt, men vet inte om det är långt eller ej.

Vet du om det finns datorer tillgängliga för hotellets gäster? (Inte för att jag planerar att sitta vid den så mycket, men vi brukar skriva resedagbok när vi är ute o reser som är poppis för nära o kära att läsa, och då vill man ju skriva lite nästan varje dag...

• fjeka

Jo det finns två datorer. ( fanns iaf maj förra året)
    jag tror det kostade ca 15 kr för 1 tim! :)

• Linnea73

Strålande! Det var billigt o bra Då kan vi skriva "dagbok" även denna resa!

Brukade det vara lite underhållning o så på hotellet också? Första veckan kommer jag bo där själv med vår son, och då kommer vi nog mest hålla oss på hotellet på kvällarna.

Testade ni massagen som ska finnas, på hotellet?

Längtar redan till resan

• fjeka

Ja de kan ni göra! :)

Alltså de va rätt mycket, eller ja 1 kväll/vecka var det
    turkisk kväll det kan jag verkligen rekomendera JÄTTE god mat
    och det fanns verkligen mycket att välja på, sen var det undehållning både för stora och små hela kvällen. Då hade dom
    dukat upp nere vid poolen så man satt ute och det var verkligen jätte mysigt. Sen nere på restaurangen så var det underhållning lite då och då, men ja skulle tippa på allt som allt ca 4,5 ggr i veckan. En kväll var det en clown där, sen en kväll en ormdansös, sen var de också musik underhållning 2 gånger tror jag.

Jo vi prövade den, den var rätt dyr men skön var den verkligen! :)

• Linnea73

Tack för dina tips, jättesnällt att du delar med dej Känns verkligen som att detta kommer att bli kanon!

Svar på tråden Blue Star Club Dem/Alanya