Någon som oplanerat blivit gravid med tredje barnet?
Jag har en bebis och ett lite större barn. Vi hade itn tänkt oss fler men jag har ändå blivit gravid igen... Nu vet jag faktiskt inte ännu om jag kan behålla barnet fast jag vill. Vi har haft kämpiga år och vi saknar helt avlastning utifrån. Är så rädd att relationen inte klarar mer, små bebisar (som inte sover) är en enorm påfrestning.
Någon som är gravid för tredje gången här? Ni med "många" barn, fixar man det när man inte kan ringa in hjälp ens två timmar om man håller på att gå under av sömnbristen eller ska iväg med ett av barnen på tex läkarbesök eller vadsomhelst.. Tycker vardagen är tillräckligt kämpig med två barn, samt att det äldre barnet ofta får "stå tillbaka" för lillasysters (9 månader) behov.
Det skulle bara bli ca 18 månader mellan barn nr 2 och 3 dessutom. Det känns fruktansvärt tätt, orkar man verkligen?
Min man vill inte ha fler barn, men anser att det är upp till mig att besluta. Men bara vetskapen om att han helst ser att jag gör abort gör att inget känns roligt.
Ändå står jag inte ut med tanken på abort.. Bebisen är ju redan "här" på något vis, mitt lilla frö..
Någon mer..?