• Anonym (Kamilla)

Blöder efter sex-ej gravid

Hej , jag har en fundering som jag hoppas ngn kan svara på..
    När jag har haft sex kommer det lite blod i sekretet/sperman efter sex... varför?
    Jag är inte gravid, det har aldrig varit så förut.
    Sköra slemmhinnor?? I så fall varför??

• Svar på tråden Blöder efter sex-ej gravid
  • Anonym (Kamilla)

Ja fast längesedan..

Jag blöder inte mycket utan mer som en strimma ... eller två..

Tycker du jag ska ringa och boka tid för cellprov?? Blöder man efter sex om man har någon infektion??

• Anonym

Jag hade så okcså, förstog itne va det var, gick till gynekologen o hade nån bakterie minns itne va d va, men han sa att flytnginarna itne va som dom skulle, så fick ett recept på en "gele" som jag skulle spruta in mellan bena varje kväll i 5 dagar, fick en "spruta" till cokså, sen försvann de!

• Anonym

Någon slags infektion va d nog ja hade..

• Hannah76

Har man cellförändringar så kan det visa sig genom blödningar, tex vid sex. Men det kan också vara så att du helt enklet har sköra slemmhinnor, kanske pga av att du är torr, har en obalans eller infektion.

• Allram

Jag hade så JÄMT tidigare då jag åt p-piller. Efter x antal besök hos gynekologer för att fastställa att jag inte hade någon infektion eller förändring på livmodertappen så konstaterades att jag hade sköra slemhinnor till följd av mångårigt p-pillerbruk. Sen jag slutade med mina piller har jag inte blödit en enda gång så jag lägger all skuld på de förbannade pillrena :-/

• Anonym (Kamilla)

Jag har inga flytningar alls annars utan det är bara efter sex.. konstigt.. jag kanske ska ringa till gyn. Tack alla ni som svarat.

• jejja72

tycker du ska ta ett cellprov. Hade så som du beskriver och det visade sig att det var cellförändringar - behöver inte vara så men det är ju bättre att vara på den säkra sidan, eller hur?

• Anonym

Hej TS

Fär några år sen blödde jag efter samlag jämt....gick till olika gynekologer men alla sa att jag var frisk och att jag förmodligen bara hade sköra slemhinnor.

Till slut stod jag inte ut längre....gick ju inte att acceptera och leva med att jag skulle blöda efter varje samlag, så jag gjorde ett sista försök och gick till gynekolog igen...och hade turen att hamna hos nån som tog mig på allvar.

Det visade sig att livmodertappen var skör på nåt sätt eller vad det var? Men hur som helst så gjorde dom en "skrapning" på mig.... dom sa att dom bränner bort en bit med laser, och sen växer det ut ny "hud" eller vad man ska kalla det, som är starkare.

Efter den skrapningen har jag aldrig mer haft några blödningar efter samlag. Och jag är så glad att jag gjorde det.
    Det gick jättefort, blev nersövd och sen vaknade jag och allt var klart. Kunde åka hem på en gång, hade bara lite mensvärk.

Ge inte upp, kolla med annan gynekolog, och berätta att du inte tycker det är möjligt att ha ett normalt sexliv om man ska blöda varenda gång.

Kanske du har som jag hade?

• Anonym (Kamilla)
    Anonym skrev 2008-01-07 16:44:49 följande:
    Hej TSFär några år sen blödde jag efter samlag jämt....gick till olika gynekologer men alla sa att jag var frisk och att jag förmodligen bara hade sköra slemhinnor.Till slut stod jag inte ut längre....gick ju inte att acceptera och leva med att jag skulle blöda efter varje samlag, så jag gjorde ett sista försök och gick till gynekolog igen...och hade turen att hamna hos nån som tog mig på allvar.Det visade sig att livmodertappen var skör på nåt sätt eller vad det var? Men hur som helst så gjorde dom en "skrapning" på mig.... dom sa att dom bränner bort en bit med laser, och sen växer det ut ny "hud" eller vad man ska kalla det, som är starkare. Efter den skrapningen har jag aldrig mer haft några blödningar efter samlag. Och jag är så glad att jag gjorde det.Det gick jättefort, blev nersövd och sen vaknade jag och allt var klart. Kunde åka hem på en gång, hade bara lite mensvärk.Ge inte upp, kolla med annan gynekolog, och berätta att du inte tycker det är möjligt att ha ett normalt sexliv om man ska blöda varenda gång.Kanske du har som jag hade?
    Jo det är väl bra att stå på sig.. jag har haft cellförändringar förr som jag tagit bort, men jag kan inte påminna mig att jag blödde då..

Blödde du mycket?
  • Anonym (Kamilla)
    jejja72 skrev 2008-01-07 16:39:57 följande:
    tycker du ska ta ett cellprov. Hade så som du beskriver och det visade sig att det var cellförändringar - behöver inte vara så men det är ju bättre att vara på den säkra sidan, eller hur?
    Ja det är väl så!!! Bäst att kolla, vi försöker ju skaffa barn.
  • bebbe2008

Har haft samma problem tidigare. Var hos gyn å kollade upp det. Blödning vid samlag kan vara tecken på att något är fel (t.ex. cellfäörändringar, klamydia m.m.) men det behöver absolut inta vara det.

Min gyn förklarade det hela på ett rätt roligt sätt. Han frågade mig vad som händer om någon slår mig på näsna. - Jag blöder näsblod sa jag. Då frågade han vad jag tror händer om någon sjongar till mig på livmodertappen gång på gång på gång... Jag skrattade rätt gott och nu när jag vet vad det är så är det inget bekymmer längre.

Tycker dock att du ska kolla upp det för säkerhetsskull!

• Anonym (Kamilla)
    bebbe2008 skrev 2008-01-07 17:00:19 följande:
    Har haft samma problem tidigare. Var hos gyn å kollade upp det. Blödning vid samlag kan vara tecken på att något är fel (t.ex. cellfäörändringar, klamydia m.m.) men det behöver absolut inta vara det. Min gyn förklarade det hela på ett rätt roligt sätt. Han frågade mig vad som händer om någon slår mig på näsna. - Jag blöder näsblod sa jag. Då frågade han vad jag tror händer om någon sjongar till mig på livmodertappen gång på gång på gång... Jag skrattade rätt gott och nu när jag vet vad det är så är det inget bekymmer längre.Tycker dock att du ska kolla upp det för säkerhetsskull!
    Ha ha ha... så sant. Ja jag ska ringa till gyn i morgon och be dom kolla upp mig.
  • Anonym (Jobbigt)

Hej!

Här är en till med samma problem.

När ni blöder, blöder ni bara ett par droppar eller ett par timmar efter samlaget? FÖr mig är det så att jag enbart kan ha blodfritt sex veckan precis efter mensen, om jag har sex efter det så börjar det blöda och blödningen fortsätter tills nästa mens. Någon mer som har det så?

De har undersökt mig för klamydia X antal gånger och sagt att de hör av sig om testet är positivt. Sedan har jag inte hört nåt. (De har varit synnerligen ovilliga att göra en djupare (haha) undersökning.) Varje gång jag sökt var det samma visa igen trots att jag klart och tydligt sade att det INTE KAN vara klamydia.

Cellprov har jag tagit/ gjort (hur säger man?) och det visade inte på några förändringar. En gynekolog sade att vi kunde göra ett försök att kontrollera det med p-piller och det låter ju konstigt om man riskerar tunnare/ känsligare slemhinnor av det.

Jag ska definitivt fundera på "skrapningen" som inlägg #9 tipsar om! Tack för tipset!

• Anonym
    Anonym (Kamilla) skrev 2008-01-07 16:53:56 följande:
    Jo det är väl bra att stå på sig.. jag har haft cellförändringar förr som jag tagit bort, men jag kan inte påminna mig att jag blödde då.. Blödde du mycket?

Det var lite olika. Ibland var det bara lite sådär som du beskrev, och ibland kunde det rinna blod så jag blev riktigt rädd.

Så det varierade från gång till gång.

Men det var alltid endast efter "kontakt" (som dom kallade det på sjukhuset) alltså efter samlag. Och det var det som gjorde att jag fick hjälp.

• Anonym (Kamilla)

HJÄLP!!!! Jag blöder efter onani oxå, ganska mycket. Vad fan ska jag göra.

Har inte haft ngt inne om man säger så.

Det måste ju komma med sekretet eller sammandragningarna.

• Anonym (Kamilla)

Gyn har telefontid kl 13,30 jag ska ringa då!!!

Svar på tråden Blöder efter sex-ej gravid