• Sussi75

Vad har ni för parfym?

Hej!

Nu är det ju snart vår och då brukar det ju var kul att köpa någon ny doft. Blev lite nyfiken på vilka parfymer ni brukar använda.

Jag har precis köpt Escadas nya doft Island Kiss. Är lite lik doften från förra året.
    Som festparfym använder just nu jag Boss Intense.
    Till vardags använder jag ofta Davidoff Cool Water och Donna Karan Cashmere Mist.

• Svar på tråden Vad har ni för parfym?
  • Miao

Hugo for women, Tommy Hilfiger for women, Escada, sexy nånting, Hugo red for women och Davidoff Cool water. Har jag i mitt skåp just nu.

• Kajsan

Nu då våren kommer har jag gärna Gio aqua från Armani.
    På vintern är det "vanliga " Gio som gäller.
    Annars är ju Dolce Vita från Christian Dior en partyparfym för mig, och Oui! från lancome en bra vardagsparfym.

• Bergtuva

"Shalimar" eller "Yvresse" till fest.
    "Eau de Lancome" till vardags.

• penapöna

Det är inte så ofta jag använder parfym eftersom jag själv är lite allergisk. Men de dofter jag tål och därför ibland använder är Glow by J.Lo och Laura by Laura Biagiotti. De andra jag älskar men enbart kan ha de dagar min astma är besvärsfri är COCO mademoiselle Chanel och Oui Lancome. Tresor Lancome är också en favorite, tyvärr så stark men den bodylotion jag har av den fungerar som parfym och den tål jag.

• Signatur

Brukar inte använda så mycket parfym eftersom jag är allergisk, men en jag tål och tycker luktar gott är Hugo Woman.

• maj72

Använder sedan många år det japanska parfymet "L'eau d'Issey" by Issey Miyake.

• MalinI

Använder en som heter Ghost. Tyvärr kan man inte köpa den i Sverige. Hoppas den kommer snart. Fast å andra sidan tar jag mig gärna en resa till London då och då... Det var där jag hittade den.

• annhan

Gillar Cliniques Happy just nu.

Svar på tråden Vad har ni för parfym?