Du som går gymnasiet!
eller gick gymnasiet när du blev gravid!
hur går det för dig nu och hur har det gått?
ekonomiskt/förhållandet/att gå i skolan under graviditeten osv.
skulle vara så skönt o få höra från andra!
eller gick gymnasiet när du blev gravid!
hur går det för dig nu och hur har det gått?
ekonomiskt/förhållandet/att gå i skolan under graviditeten osv.
skulle vara så skönt o få höra från andra!
Jag blev gravid när i slutet av 2:an gick halva 3:an sen hoppade jag av. Flyttade ca 16 mil. Ekonomin är sådär vi har så vi klarar oss. Ska börja söka jobb i höst hade jag tänkt. Min man har fast jobb och tjänar hyffsat och det är en bra grej om din kille har jobb då klarar man sig bättre. Har inga erfarenheter om ingen av er har jobb eller om du ska vara ensamstående med barnet.
okej. jag går sista året nu så jag kommer hinna gå ut skolan!!
min kille har inget fast jobb som det ser ut nu men han jobbar ändå ganska mycket.i mars/april börjar han jobba och kommer då ha en bra lön.
----------------
Någon mer??
Hejsan!!
Jag fick 2 barn under min gymnasiettid. Jag fick en dotter första terminen i ettan (2002) och en son sommarlovet mellan 2:an och 3:an (2004).
Det gick bra men visst var det nog tuffare än att klara gymnasiet utan barn. Jag blev färdig samma år som resten av min vanliga klass.
Nu ska jag snart börja 4:e terminen på högskolan (av 6)
Så själva pluggandet har gått bra och ekonomin också, speciellt efter jag blev tillräckligt gammal för att få studiemedel.
Förhållandet sprack på riktigt för 2 år sedan efter en period där vi inte kunde bestämma oss.
Jag lever nu tillsammans med en ny man och får barn med honom vilken dag som helst. (bf 8 jan)
Det kanske inte blev precis som jag hade tänkt, men jag är i det stora hela mycket nöjd över mitt liv. Jag har kämpat mot mina mål och känner att jag är på väg åt rätt håll i mitt liv. Jag pluggar, reser, umgås med vänner och har även flyttat nästan 90 mil från min hemort som är enh riktig håla.
Kramar, Jennie
Hej!
Jag fick en son sommaren innan jag skulle börja ettan (2006)
Började istället skolan nu i höstas, då sonen var 13månader.
För mig har det gått jätte bra hitils, i början var det lite knepigt att få ihop det med dagis tider o skoltider men nu funkar det jätte bra!
Hej!
Jag fick min dotter på hösten efter ettan. ÄR hemma det här året och börjar sen tvåan efter sommaren:) Då ska hennes pappa vara hemma. Ekonomiskt har vill aldrig haft problem men jag kan tänka mig att det komemr bli rätt tufft att plugga samtidigt sopm man har bebis.
Men är du gravid under tiden du jobbar tror jag inte gör något för skolarbetet, för mig hjälpa det snarare. Man blev ju lite mer motiverad:P
hej! Jag blev gravid i tvåan så jag pluggade vidare som vanligt och jobbade efter skolan. sen fick jag sonen i augusti och var hemma med f-penning undehåll barnbidrag o bostadsbidrag. sen efter att jag varit hemma ett år så fortsatte jag där jag slutade fast i en ny klass. har underhåll.barnbidrag,bostadsbidrag och studiebidrag ca 4200 funkar jätte bra! Bor med min pappa och betarlar halva hyran och allt mitt..
Något att rekomendera? JA!
kul o läsa era svar : )
någon som inte hade bostad, alltså bodde hemma när ni blev gravida, hur gick det med det för er? hur får man lgh? får man nån hjälp?
Jag är gravid i v 10 (11 imorgon) och går sista terminen på gymnasiet. Kommer således att ta studenten innan bebisen kommer, vilket är skönt. Planerar att ta ett sabbatsår efter studenten för att vara hemma och ta hand om den lilla. Efter 1 år så planerar jag att söka in till högskolan, vilket jag planerade att göra direkt efter gymnasiet innan jag blev gravid (graviditeten var oplanerad). Pappan till barnet arbetar deltid som butiksbiträde, men ska försöka att få en heltidsanställning.
Jag kommer att få ut ca 6300 i fp och barnbidrag och pojkvännen sin lön, så det kommer att fungera bra. Jag har inga stora utgifter vad gäller mig själv, och de som känns oviktiga kan jag enkelt ge upp för barnets skull. Visst kommer det att bli knapert, men det kommer att gå. :)
Bor fortfarande hemma, men pappan har nyligen flyttat in i en 1a på 25 kvm så jag kommer att bo där på deltid. När kontraktet på 1an går ut (jan 2009) så ska vi flytta till något större, dvs en 2a eller 3a. Bostadsfårgan blev lite knas när vi fick veta att vi skulle ha barn, men det kommer att lösa sig så småningom. Har stöttande föräldrar också, så det finns alltid någonstans att bo medans vi letar efter eget.
Var i vecka 21 när jag tog studenten, funkade bra.
Lever ihop med bebin och hennes pappa, ekonomiskt sätt fungerar det bra, han jobbar och jag tar ut 5 dagar fp i veckan.
Förhållandet funkar bra.
Ska börja plugga i augusti då pappan tar över föräldraledigheten.
Jag bara måste fråga
Har du jobbat så mkt samtidigt som du pluggat alltså?
Hur kan det bli knapert om du får ut 6300:- och bor hemma?? Då har du väl inte några jätteutgifter?