signaturbyte skrev 2008-01-07 13:34:56 följande:
Jag var 17(två månader ifrån 18) när dottern kom, jag hade nog velat få henne åtminstone ett år senare. Jag och pappan(min sambo) kände knappt varandra, det var egentligen bara en lite halvt om halvt fyllegrej utan komdom, och vi tappade kontakten efteråt(ändå flyttade den underbara människan från stockholm till göteborg för att vara med mig under graviditeten, är så himla glad att han är en så fin kille, verkligen genomsnäll, finns inget ont i honom ). Jag ångrar inte att jag var 17 när dottern kom, men jag hade velat ha en 'grund' med sambon innan man fick barn.Allt är bra och så nu, men ibland när man bråkar/har olika åsikter om något så känns det lite som att man inte riiiktigt 'känner' varandra.Menmen
jag har vart tillsammans med min sambo i 7.5år men nu när man har barn ihop så tycker jag med även fast jag trodde att jag kände honom utan och innan, att de gör man inte.
jag visste inte hur han skulle vara gentemot dottern, eller hans syn på uppfostran m.m.
Man lär känna varandra på ett helt nytt sett när man får barn, och vi bråkar en hel del, mkt för vi tycker olika om uppfostran eller sättet vi ska tillrättavisa vår dotter, och måltider m.m. Allt som hör till helt enkelt. så som sagt det blir inte mindre bråk för man kännt varandra bra länge. Det är när man får barn som man får se den rätta jaget i en person tycker jag.