• Marlene B

En hund som pissar på en annan hund??

Såg nyss en hanhund pissa på en tik! Varför gör hundar så? Han märkte revir och lyfte alltså på benet mot tiken. Hur kan hundar göra så mot varann? Är det en extrem markering på dominans eller vad betyder det?

Är det någon som varit med om liknande? Vad är det för ett beteende?

• Svar på tråden En hund som pissar på en annan hund??
  • Pirog

min hund gjorde så, även mot människor. han var extremt dominant och det slutade med att vi var tvugna att avliva honom pga aggresivitet.

• stjärnströssel

pinkande på olika föremål o ibland mäniskor kan vara enbart brist på annat att kissa på...
    el helt enkelt okoncentrerad hanhund som "råkar" kissa på en tik.

annars är kissande i överdirven skala alltid revirtänkande.(om det inte gäller löp då då)

det är en ära att ha barn!
  • iii

Min hane har gjort så ett antal gånger när han va lite yngre. Främst gjorde han det på andra, yngre hanar som va lite kaxiga, men det har även hänt att han gjort det på en tik. Visst kan det säkert hända att de gör det en gång av misstag, men om det sker upprepade gånger så är det säkerligen en dominanshandling.

• Titti17

min hane gjorde de igår på grannens löptik..så pinsamt!

• Mirris

Jag blev kissad på av en hanhund en gång. Stod o pratade med matten efter vi varit ute på promenad.
    Plötsligt så lyfter han på benet och kissar på mitt ben. Jädra hund

Matte skämdes ögonen ur sig..

Vet inte varför han gjorde det, min hund löpte inte.. vi hade varit ute rätt länge o han hade kissat massro med gånger.

Han ville väl bara pinka in revir, och där ingick visst jag

Han är inte dominat här i livet, och verkligen inte agressiv.. han pinkade ändå

• Rottis77

Tycker att mina hundar kissar på varandra titt som tätt, ska kissa över varandras kiss och "råkar" då träffa den andra ibland, har hane och tik och båda är kastrerade.

• mirakelasta

Min ena hanne pinkar ALLTID på sitt framben och tikvalpen står ALLTID med huvudet under strålen. Det verkar inte bekomma henne att det under resten av promenaden droppar urin längs öronen. Hundars liv består av urin och avföring känns det som.

• Marlene B

Tack för era inlägg! fortsätt gärna att skriva..

Svar på tråden En hund som pissar på en annan hund??