• Eliin

vad kostar det att göra en ring av eget guld??

jag har 3 ringar och ett dophjärta i guld som jag vill smälta ner och göra om. Den ena ringen är min mammas vigselring med guld i botten och vitt guldband runt med 5 stenar och de andra är rent guld. Vill göra en ring med typ ett smalt band av det vita guldet och sen stenarna på en rad.

Vad tror ni det kan kosta hos en guldsmed??

• Svar på tråden vad kostar det att göra en ring av eget guld??
  • Julia85

För att få svar på din fråga så tycker jag att du ska gå till en guldsmed och fråga!
    Det är nog väldigt individuellt när man går till olika affärer. Alla har ju inte samma pris! Så ingen här kan ju svara det exakta priset. För det kan ju skilja några hundra upp till några tusen när man gör sådanna saker beroende på hur man ska ha det också!

Lia 040726 & Melwin 070507
  • kasa

Jag gjorde mina egna vigsel o förlovnings ringar av "gammalt" guld o det gick på 1600:- för 5 år sedan men då fick guld smeden lägga till 2 g guld för att de skulle bli lika dana o väga lika mycket. Jag är JÄTTE nöjd !! De är mina egna med egen disign o återvunnet guld o om jag skulle köpt dem då skulle de kostat ca 1600:- tillsammans pga vikt o utseende..

• mmonika77

1500kr brukar arbetskostnad vara här hos oss.

• kasa

16.000:- skulle det ju vara :~)

kasa skrev 2008-01-11 19:12:49 följande:
    Jag gjorde mina egna vigsel o förlovnings ringar av "gammalt" guld o det gick på 1600:- för 5 år sedan men då fick guld smeden lägga till 2 g guld för att de skulle bli lika dana o väga lika mycket. Jag är JÄTTE nöjd !! De är mina egna med egen disign o återvunnet guld o om jag skulle köpt dem då skulle de kostat ca 1600:- tillsammans pga vikt o utseende..
Svar på tråden vad kostar det att göra en ring av eget guld??