• Panter tanten

Hur snabt kan man gifta sig

Så här är det. Vi funderar på att gifta oss på lillemans dop utan att någon vet om det men vi vill inte ha någon utdragen cermoni utan snabt och lätt då huvudgrejen är dopet. Vi hade först tänkt gifta oss borgkigt utan att någon var med för att inte göra någon stor grej av det, men har förstått att det fins dom i vår närhet som skulle bli så besvikna om dom inte fick se

• Svar på tråden Hur snabt kan man gifta sig
  • Mizzme

det tar ungfär 1 minut om man tar den snabba varianten

• jummie

tror att vårt borgeliga tog en kvart ung..max..

• Nyfiken gul

en vigselcermoni i kyrkan tar utan extra krångel ca 20 min . Då har man 2 psalmer, vigselakten och välsignelsen.  Med dopet tar allting ca 40 min...

• Skusan

Ni måste göra en hindersprövning först med, glöm inte det!! annars blir det inget bröllop alls . Skatteverket har alla uppgifter ni behöver för det. Sen är det "bara" att prata med prästen som ska håll ai ert dop och fråga om han/hon skulle vilja viga er samtidigt? Oftast tar man vigseln efter dopet då det ska vara överraskningsvigsel.

En kompis till mig gjorde så, när alla trodde dopet var över efter fotografering etc började orgeln tuta ut Leksands Brudmarsch... *ståpäls* Jag var den enda som visste att de skulle gifta sig för jag genomskådade kompisen kvällen innan... Inga kompisar var bjudna på dopet, men jag fick komma då jag listat ut det och vi var så tighta då. Båda två började grina i telefon när jag hade "avslöjat" henne, hon var ju min bästa kompis (är?) och hon skulle gifta sig utan mig...

• hmcc

Max en minut som mizzme säger.

Först säger vigselförrätaren tre meningar om kärlek sen frågan han eller hon "tager du denna..."och till den andre "tager du denna..."KLART!

Blinkar man så missar man det ;)

• Nyfiken gul
    hmcc skrev 2008-01-07 13:51:44 följande:
    Max en minut som mizzme säger.Först säger vigselförrätaren tre meningar om kärlek sen frågan han eller hon "tager du denna..."och till den andre "tager du denna..."KLART!Blinkar man så missar man det ;)
    Det är kyrklig vigsel det är fråga om eftersom det är dop inblandat!
  • Panter tanten

Tackar för alla svarjag ska ringa prällen

Svar på tråden Hur snabt kan man gifta sig