• xxJessikaxx

Tyget Moln att sy kappa av

Vill beställa tyget Moln av Gunilla Axén att sy en kappa av till Noels rum. Bredden på tyget är 150 och själva fönstret är just precis 150, så jag undrar om det blir fult att göra kappan så det hänger helt sträckt? Dessutom vill jag gärna att mönstret skall synas från utsidan också och då antar jag att det inte är mönster på baksidan som det brukar vara och i så fall tänkte jag liksom sy tyget dubbelt, tror ni det blir för tjockt eller kommer att se konstigt ut? Tänkte också sätta ngn rolig bollfrans eller liknande efter kanten så den ser riktigt 70-tal ut. Nån som vill ge mig lite råd?

• Svar på tråden Tyget Moln att sy kappa av
  • haberg

jag tror d blir superfint att tyget hänger helt sträckt, finare än veckat. Det syns nog igenom rätt bra, så jag skulle inte sy det dubbelt... då måste du ju passa in så att molnen kommer på samma ställen osv, annars blir d nog konstigt. Bollfrans blir pricken över i, snyggt!

• xxJessikaxx
    haberg skrev 2008-01-07 14:23:03 följande:
    jag tror d blir superfint att tyget hänger helt sträckt, finare än veckat. Det syns nog igenom rätt bra, så jag skulle inte sy det dubbelt... då måste du ju passa in så att molnen kommer på samma ställen osv, annars blir d nog konstigt. Bollfrans blir pricken över i, snyggt!
    Jag tror också det blir bra faktiskt! Har nu beställt en meter av tyger, de hade fraktfritt på barnrummet.com.
    Har jag tur kan jag sy den dubbelt, men vet inte om 50 cm kanske är för smalt för en kappa. I "värsta" fall så blir det bara moln på insidan. Ska nu jaga en blå (helst) bollfrans! Tack för att du tog dig tid att svara!
  • haberg

50cm blir nog lagom för en kappa, det kommer bli jättefint hur du än gör, tyget är så fiiint!

• nelina

Vi har bara sträckta kappor här hemma, tycker att det är snyggast! Låter snyggt med bollfrans också!

• cooki

Jag har sytt kappor av det gröna molntyget till sonens rum, tycker det blev bra!

♥ Noah 061218 ♥
  • lokisse

om du syr en streckt kappa kan det vara smart att ha en pinne längst ner för att halla den rak.

• Kajsan

Jag vill också göra kappa av det, men våra barnrumsfönster är typ 3 meter så jag vet inte hur jag ska göra utan att behöva skarva fult...

• xxJessikaxx
    lokisse skrev 2008-02-26 14:13:14 följande:
    om du syr en streckt kappa kan det vara smart att ha en pinne längst ner för att halla den rak.
    Jag gjorde den sträckt och det blev jättefint
  • xxJessikaxx
    Kajsan skrev 2008-02-26 14:13:43 följande:
    Jag vill också göra kappa av det, men våra barnrumsfönster är typ 3 meter så jag vet inte hur jag ska göra utan att behöva skarva fult...
    Hmm ja det är klart, då kan det ju vara problem med just ett sånt tyg, då måste det ju nästan bli ett tyg med mönster som går att använda åt "andra hållet" eller hur man nu ska säga...
  • Kika77

Ska också sy något liknande till min lilla. Jag har funderat på det tyget, du har inte en bild på hur den ser ut uppsatt?

• xxJessikaxx
    Kika77 skrev 2008-02-28 20:40:33 följande:
    Ska också sy något liknande till min lilla. Jag har funderat på det tyget, du har inte en bild på hur den ser ut uppsatt?
    Hm, nä men jag kan försöka ta en bild under dagen, men jag vet inte hur man gör för att fälla in det i tråden, vet du?
    Annars lägger jag den inne hos mig
  • xxJessikaxx

Skulle bara meddela att jag ÄNTLIGEN fått ut en bild på Noels moln-gardin, dock lite dold bakom en stor lampa men man ser litegrann iaf. Kika in om ni vill...

Svar på tråden Tyget Moln att sy kappa av