• Stina M

Sparklåda hur länge?

som rubriken lyder.... hur länge har ni kunnat använda era sparklådor? är ju som lite sugen på att köpa en.

• Svar på tråden Sparklåda hur länge?
  • Challe N

Vet inte heller vad det är?

• Venna

Om sparklådan bara är stor nog så skulle då jag använda den så länge barnet inte klarar att sitta stadigt när det går undan i backarna Våran tjej är 1,5 och jag har nog tänkt använda den något år till- minst. Hur gammalt är ditt barn?

Fast det finns väl olika typer av sparklådor? Våran är mer som en liten stol med armstöd, så den funkar säkert lite längre än de "vanliga" sparklådorna.

• Dää

Min son är 2 1/2 nu o i år har vi inte använt sparklådan, han sitter själv på sparken nu.
    Men ska ta fram den till dottern som är 6 mån. Sonen sov varje dag i sparklådan i fjol vinter o då var han ju 1 1/2.

Och en spark låda är just som det låter en "låda" att ha på sparken- Man bäddar den med fäll mm o sen sitter barnet ur mysigt i den o man själv kan sparka runt!

Theodor 050616 o Tuva 070709
  • frikadellen78

Åh, vilken lyx ni har som kan åka spark! Jag bor nere i Skåne och min farfar gjorde en spark till mig när jag var 5-6 år, men det var väl ungefär så längesedan det gick att åka här nere. Salt på alla väga förstör alla chanser.

• Laddad

Jaha, en sån! Vad mysigt. Det får vi nog ingen gädje av i den delen av Sverige där vi bor.

• Kajak

Vi har 2 st sånna sparklåda.
    En för barn och den andra är mycket mindre, anpassad för docka, lite kul va?

Så vi ska köpa en spark till dotter när hon fyller 2 år (22 april).
    Så vi tänker ha sparklåda för docka på hennes sparken.

Så vi kan vara på "familjeutflykten" med sparken nån dag på vinter.

• Stina M

tack för alla svar! ja hon fyllde ju 2 i nov så jag anade att det börjar bli lite svårt med plats Har ju en liten spark också så jag får nog introducera den istället.

• Dää

Jag hade oxå en sparklåda tillmin docka när jag var liten. Ska se om den finns kvar nu till min dotter. Tack , för att jag kom på det!

Kajak skrev 2008-01-08 11:36:07 följande:
    Vi har 2 st sånna sparklåda.En för barn och den andra är mycket mindre, anpassad för docka, lite kul va?Så vi ska köpa en spark till dotter när hon fyller 2 år (22 april). Så vi tänker ha sparklåda för docka på hennes sparken.Så vi kan vara på "familjeutflykten" med sparken nån dag på vinter.
    Theodor 050616 o Tuva 070709
  • mormia

Vår flicka är 2 år och jag tycker att den gammeldags modellen fortfarande är rymlig och varm. Jag antar att den funkar lika länge som barnet ryms i en vagn.

Svar på tråden Sparklåda hur länge?