Titti17 skrev 2008-01-07 15:14:51 följande:
ja han är vaccinerad, vi provade en diet men han blev inte bättre. han äter nura nugget just nu, har provat royal canin. jag vill inte byta foder för ofta heller. inget hjälper, han är väldigt pigg, gosig och lekfull.
jag har fått råd av veterinärer att "svälta" katten dvs inte ge katten något som helst foder på 24 timmar kanske 12 timmar med kattungar inte längre, men den ska hela tiden ha tillgång till friskt vatten.. då efter timmarna gått på svält gäller det att jätte långsamt koka torsk och ha kvar vattenspat (tror man kan koka ris och bland i med) och den maten ska man ge teskeds vis..och vänta 30-60 min.. och hålla på så.. Och ha sten koll på att katten dricker!! Det finns även sen våtfoder hos veterinärerna hmm Royal canin och så är det ngn förkortning på jätte snällt foder.. (skulle katten inte äta maten så får pengarna tillbaka men inte ge upp direkt).
Sen undrar jag, har du följt uppfödarens foder på katten?! för katter kan vara mkt känsliga att byta foder.. ( min katt blev foder allergisk på samma märke fast just special anpassat för den rasen så den har vi fått bytat och börjat på ett annat märke)
Men kattungar som har diareé ska man alltid kontakta veterinären och rådfråga.. Sen som du skrev att din katt haft diarre LÄNGE så borde du verkligen kontakta veterinär så din katt får hjälp och får medicin..
Är det blod och slem i avföringen?!
Håller ni er till enbart de fodret och inte ger något annat till katten?!
Har ni haft samma foder som uppfödaren haft?!
Hoppas er kisse snart blir bra!!