• Texas 06

Resa med Novair.

Hej.
    Någon som rest med Novair/ Apollo och som vet om man får lägga vagn (sulky) och resesäng i samma påse?
    Eller om det tar extra betalt för vikten på resesängen?

• Svar på tråden Resa med Novair.
  • mammutten81

Ingen aning, men jag såg en som hade sulky som kom ut på rullbandet.
    Rurrad med spännband.
    Men ring och hör med dom.

• hotten

du har bara fri en pryl (gäller väll de allra flesta flyg) dvs alltingen vagn/sulky eller bilbarnstol eller säng..

resten går på de vanliga vikten.

påsen är ju frivillig som du köper bara för att skydda din vagn, väska eller vad det kan vara... det är ju inte så att du kan proppa den full med saker för fri vikt he he..

• Ankianka79

Vi hade med oss både sulky och resesäng när vi åkte till Zakynthos, och då åkte vi med Apollo/Novair.

Och det var inga problem att ta med både och, ingen extra kostand.

Hade sylkyn i påse och resesängen löst.

• Texas 06
    Ankianka79 skrev 2008-01-07 19:20:59 följande:
    Vi hade med oss både sulky och resesäng när vi åkte till Zakynthos, och då åkte vi med Apollo/Novair. Och det var inga problem att ta med både och, ingen extra kostand.Hade sylkyn i påse och resesängen löst.
    Vet du vad det skulle ha kostat om ni inte hade fått det gratis? Går det på vanliga övervikts kostnaden? 50:- / Kg?
  • hotten

texas, debiteras övervikt så är det den vanliga summan per kg som gäller, fast du får ju ha 20 kg frivikt per pers över 2 år! sen kan du ofta köpa till extra vikt i förväg för billigare pris, se deras förbeställning.

• Texas 06

Har nu ringt flygbolaget (Novair) och man fick ta med sig båda två i samma påse, ingen extra betalning. Man fick även ta med sig bilbarntol.
    Men tack alla för svar!

• LiMo

Du får ha med dig både säng och sulky/vagn till barn under 2 år (är det va). Det kostar inget extra men jag tror inte att du får in det i samma påse. Ett tips är att checka in ett paket blöjjor med vagnen så slipper du den vikten i bagaget!!

• hotten

några i vårt sällskap fick det då inte... å om man läser reglerna i katalogen så får man bara ta med sig EN av de uppräknade grejerna... OM det inte är ändrat i dagarna...

• mallis77

Jag blir lite förvånad när jag läser detta... Jag mailade Novair för ett tag sedan efter som jag ska resa nu i januari. Och jag fick inte ta med blöjor i samma på se som sulkyn... Hmm de svarar visst lite olika. Det hade ju varit himla skönt om man kunde stoppa ner lite blöjor där. De tar ju så himla stor plats i resväskan..

• LiMo

mallis77

Angående blöjjor så har jag aldrig frågat..... och de har aldrig sagt något när jag checkat in dem tillsammans med vagnen. Jag har flera ggr checkat in barnvagn med blöjjor, resesäng och bilbarnstol offtast med novair.....

• LiMo

Vi skall föresten till turkiet nu i juni och det blir första gången på 4,5 år som jag slipper släpa på babyprylar, så skööönt.... bara en liten paraplysulky tänkte jag ta med!!

• Texas 06

Jag får helt enkelt lita på det som hon på Novair sa. Både Sulky och resesäng i samma påse. Frågade även om man fick använda egen påse och det gick bra. Men ska meddela hur det gick när jag kommer hem.

• mallis77

Precis. Man behöver kanske inte ens fråga utan bara göra det ändå. Så får det bli!

• Texas 06

Hemma igen från resan med Novair/Apollo och tänkte bara berätta för er som undrar hur det gick. Packade ner sängen och vagnen i samma påse (egen påse. Även blöjor! Checkade in det som specialbagage. INGA PROBLEM och INGEN EXTRA KOSTNAD!!
    På hemresan hade vi först bara packat ner sängen i påsen (då sonen fick sova lite i vagnen innan påstigning, för att sen packas ner i samma påse, men det behövdes aldrig då vi fick ta med vagnen till gaten. Mycket smidigt då sonen sov nästan ända fram till ombordstigning.

Svar på tråden Resa med Novair.