• Anonym (krasslig)

Ont i armhålan och bröstet

Jag har varit krasslig i ett par dagar med snuva och hosta som sällskap. Igår började jag få ont i ena bröstet, liksom på sidan upp mot armhålan. Idag har jag ont både i bröstet och armhålan, plus att jag är öm i andra armhålan och i knävecken. Jag är ganska övertygad om att det beror på infektionen (jag som trodde att jag var frisk ), men varför gör det ont i börstet? Går körtlarna hela vägen ner till bröstet? Det känns lite som om det är ihopkopplat med armhålan och det är bara en punkt som gör ont och lite runt om som är ömt.

Frågan lyder alltså, varför har jag ont i tutten också?

• Svar på tråden Ont i armhålan och bröstet
  • Anonym (krasslig)

Puff puff

• Anonym (....)

Har hört att om man har ont i bröstet och i armhålan så kan man ha bröstcancer... Låter högst otroligt... Men du kanske bör känna efter för säkerhets skull?

Kan ju även bero på infektionen du har, men då tycker jag du borde ha ont i båda brösten.

• Anonym (krasslig)

Jag har hört att cancerknölar inte gör ont. Jag har inte heller lika ont i andra armhålan och det är därför jag tror att det bröstet inte är påverkat. Jag har dessutom klämt på det onda bröstet, men inte känt några knölar alls. Knasigt.

Egentligen tror jag att det är infektionen, men jag kan ju inte vara 100 % säker på det.

• Anonym (kolla)

Gå gärna o kolla dig hos läkaren. Om du inte vill ha en manlig, be o få en kvinnlig läkare.

• Knastroll82

Du har ju körtlar både i brösten (bröstkörtlar) och armhålorna (lymfkörtlar) och de kan vid en infektion bli ömma och svullna. Men ta för säkerhets skull kontakt med läkare.

• evaviola

hejsan.

Jag har haft det så från o till nu i några månader. Varit hos läkaren men de kan inte hitta något konstigt. Enligt läkaren så hade det inte i mitt fall med förkylningen att göra, utan hon visste inte riktigt vad det kunde bero på. Har ont nu igen o jag tycker att det känns som om körtlarna är svullna, men är inte riktigt säker.

• Anonym (krasslig)
    Knastroll82 skrev 2008-01-07 22:28:43 följande:
    Du har ju körtlar både i brösten (bröstkörtlar) och armhålorna (lymfkörtlar) och de kan vid en infektion bli ömma och svullna. Men ta för säkerhets skull kontakt med läkare.
    Jag lyssnar på det första, men inte på det andra Eftersom jag bara haft ont sedan igårkväll och ibland brukar få ont i armhålorna och knävecken vid infektioner, väntar jag ett par dagar. Går det inte över får jag söka läkare, men än så länge känns det inte så allvarlig. Mest fundersamt varför bröstet gjorde ont. Men jag tror helt enkelt att körtlarna svullnat och att det sitter så långt ner att det går ner i bröstet.
  • idaja

Brukar du ha ont TS, så kanske det inte är något att fundera över. Du verkar ju veta vad du talar om.

Men tycker att du ska uppsöka läkare om det inte gått över inom några dagar.. Det är alltid bättre att söka en gång för mycket än en gång för lite... :)

• Anonym (krasslig)
    idaja skrev 2008-01-07 22:41:38 följande:
    Brukar du ha ont TS, så kanske det inte är något att fundera över. Du verkar ju veta vad du talar om.Men tycker att du ska uppsöka läkare om det inte gått över inom några dagar.. Det är alltid bättre att söka en gång för mycket än en gång för lite... :)
    Jag brukar ha ont, men inte i bröstet. Fast jag tror att jag brukar ha ont lite högre upp och inte lika långt ner som idag. Jo, jag vet nog vad jag talar om egentligen, jag är bara lite hypokondrisk
  • Kultis

Finns det möjlighet att du är gravid? Har en vän som med sina två graviditeter haft ont i armhålorna och fått plusset efteråt.

Hoppas iaf att det inte är farligt och går snart över.

• Anonym (krasslig)
    Kultis skrev 2008-01-07 22:54:23 följande:
    Finns det möjlighet att du är gravid? Har en vän som med sina två graviditeter haft ont i armhålorna och fått plusset efteråt. Hoppas iaf att det inte är farligt och går snart över.
    Det finns det säkert, men det tror jag inte. Jag får ibland ont när jag har infektioner, men det har tidigare inte gått ner i bröstet.

Idag känns bröstet mycket bättre, men armhålan gör ont. Snoren rinner och jag är dödstrött. Mysdag...
Svar på tråden Ont i armhålan och bröstet