• ljb

Två barn i en BMW 320 i Touring???

Hej! Vi har en BMW 320i Youring årsmodell 2003 och nu undrar jag om det är fler än oss som undrar hur de skall få plats med två barn? Vi har en tvååring som sitter i stor bakvänd bilsbarnsstol där bak och vi har tänkt att köpa ett babyskydd med bas som vi ska ha där fram, men det verkar så oerhört trångt!

Någon som har två barn i en sådan bil. Fungerar det sedan när tvåan skall ha en stor stol också eller måste vi byta bil (som min sambo hävdar...

Någon som vet? Tacksam för svar!

(PS. Någon som har kopplat ur sin airbag där fram och vet vad det kostar? Vi fick ett pris på ca 3000 kronor men det lät väldigt dyrt tycker jag...)

• Svar på tråden Två barn i en BMW 320 i Touring???
  • gräken

hej hej.
    vi har en bmw 328 sedan men dom är väll rätt lika i kupen, stl mässigt.
    Vi kommer ha stora killen (2år) bakåtvänd i framsättet,den lille i bak hos mig.
    Vi lämnade in bilen till en bmw verkstad som kopplade ur airbagen helt för 3.200 kr.
    Gå inte till en annan verkstad,gå till bmw  där får man specielltpapper av dom att airbagen verkligen är avstängd.... en vän till mig lämnade in sin bil till en mindre verkstad för att koppla ur airbagen, sen smällde hon med bilen och lukan flög upp där airbagen skulle suttit för krutet var kvar så hela barnstolen blev intryckt, hennes son fick ryggsmärtor mendet gick bra!

• gräken

kan ju skriva att sen när båda ska sitta i större bil barn stolar så kommer båda få sitta i bak och jag i framsättet då...

• Frezalo

Vi hade en 2-dörrars M3 till två barn , så nog går det! Tycker nyare BMW har bra med plats i bagaget öht. (Båda våra har barnstolar) Man får pussla och prova vilket sätt som blir bäst att ha barnen på. Det är så dyrt att koppla från airbagen eftersom de även byter bältet fram. Vi har numera en 535 d Touring och tre barn. Vid längre resor har vi haft alla barnen bak och oss vuxna fram, eftersom vi suttit bäst då. Lycka till!

• ljb

Tack för svaren! Men jag undrar hur ni får plats i förarsätet om ni har en stor bilstol bakom er? När jag sitter i passagerarsätet nu med sonen bakom mig så får jag knappt plats med benen... Är iof ganska lång men ändå?

Fler med erfarenheter??

Tack

• Frezalo
    ljb skrev 2008-01-09 11:08:35 följande:
    Tack för svaren! Men jag undrar hur ni får plats i förarsätet om ni har en stor bilstol bakom er? När jag sitter i passagerarsätet nu med sonen bakom mig så får jag knappt plats med benen... Är iof ganska lång men ändå?Fler med erfarenheter??Tack
    Det är lite trångt om plats, men jag tror att det är mer plats i 530 och M3:orna än i 3 serien. Möjligt att det inte går att ha vuxen i framsätet på den när bakåtvända barnstolen står bakom...
  • Frezalo

Kolla förresten med olika BMW-verkstäder innan ni kopplar ur airbagen. Skiljer otroligt mycket i pris. Vi betalade 2300:- och det är inkl. bältet som vi var tvugna att byta. Kan tjäna på att åka några mil för att koppla ur den.

Svar på tråden Två barn i en BMW 320 i Touring???