Cancer och coma?
Om man har cancer och har hamnat i en coma och alla varden ar "nere pa noll ungefar" (vad nu det betyder?) ar man doende da eller kan man klara sig?
Om man har cancer och har hamnat i en coma och alla varden ar "nere pa noll ungefar" (vad nu det betyder?) ar man doende da eller kan man klara sig?
det beror ju lite på varför personen har hamnat i koma och vilka värden som är nere på noll...
Jag har inte sa mycket info annat an att det inte var bra och att blodvardet och andra varden var sa gott som nere pa noll.
Forstar att ingen kan svara sakert utan att veta allt om patienten men det kanske finns nagot som sager om det ar mest troligt eller inte att personen dor i ett sant fall?
Har personen en långt gången cancer och har dåliga världen och pga det hamnat i en slags coma är det inte långt kvar för patienten tyvärr. Man får då se till att ge god smärtlindring..
Jag vet att cancern sitter pa flera stallen men inte exakt var. Men formodligen ar den langt gangen och att h*n darfor hamnat i coma.
Ja det låter ju inte så ljust direkt... om dessutom blodvärdet är nere på nästan 0 ....
är det en anhörig???
Det ar min anhorigs anhoriga.
H*n har blodforgiftning ocksa, betyder det att h*n inte har en chans att klara sig?
Det är antagligen de vita blodkropparna som sjunkit till "nära noll" och då har kroppen inget eget försvar mot infektioner. Det behöver i sig inte betyda att man kommer dö vilken sekund som helst, men det är mkt allvarligt om man får en infektion och kroppen redan är sliten av sjukdom och/eller mediciner