• Viran

Vilken bakåtvänd bilbarnstol är störst??

Ja det är det jag undrar ;) Vi har acta duo flex nu, men inser att tjejerna kommer att ha längden inne att byta innan de har vikten. Så vi skulle behöva köpa nya stolar till dem...

• Svar på tråden Vilken bakåtvänd bilbarnstol är störst??
  • SolarSister

Jättebra fråga! Jag vill veta exakt samma sak, fast kanske formulera frågan "Vilken bakåtvänd bilbarnstol passar bäst till stora barn". Min pojke är tre år och redan över metern, så han är låååång. Sitter som en groda i bilen i nuvarande.

• cicci85

Jag tror att britax 2-way plus är störst, men såg nu att britax har en ny stol som är stor som heter Multi-tech.

• Miss Lau

Britax two-way är nog störst, men minst lika viktigt är att ha en stor som ger bra plats för benen. Vi har Britax Freeway som är en lite mindre stol som å andra sidan ger väldigt bra plats för just benen.

Åk till en butik och testa vilken stol som ger mest plats för både ben och rygg.

• Yllet

undrar också

Vi har en freeway, men det finns inte en chans att vår tvååring får plats i två år till, det är knappt bältet räcker över overallen nu.

Undrar mest vilken som är längst i ryggen (benen går ju alltid att vika ihop) sticker huvudet upp för mycket blir vi tvungna att vända på honom.

• Yllet

Kollade in multi-tech på hemsidan. Den är avsedd för barn upp till 6 år (går att vända framåt) och borde rimligen vara högre i ryggen än övriga bakåtvända. Ska ta mig till en affär och mäta lite...

• evita

vi har renaults stol... den går även att vända framåt sen + att man så småningom kan ta bort ryggstödet för att få den som bälteskudde...

Oliver är drygt 100 lång och har gott om plats kvar...

• evita

hittar den dock inte på hemsidan... kanske utgått...
    men dom stolar som är vändbara dorde ju klara större barn, tycker jag...

• bengke

vi har en BeSafeIziKid och den är ENORM

• Viran

Oj multi-tec såg ju jättebra ut även för att vara frammåtvänd sen ju!! Skall kolla upp vad en sån kostar, eller två lättare sagt...

• linus

Multi Tech kostar 3 495 :-

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias & Nelly ♥¸.?°´¯) ♥
  • Röding

Jag vet inte vilken stol som är störst, men mitt äldsta barn satt i sin Akta Cosmic (gamla modellen) till hen var 5 år och 4 månader. Då var hen 116cm lång och vägde drygt 20kg.

Svar på tråden Vilken bakåtvänd bilbarnstol är störst??