• marienno

Brio combi ???

Jag undrar om det är något att ha, jag hade egentligen tänkt att köpa en helt ny vagn men nu vill min brors tjej sälja sin vagn en brio combivagn en 2006 till mig.
    Är det nått att ha och hur mycket ska man ge för den ??? hade tänkt mig en ny Emmaljunga egentligen.... är mest velig nu hur ska jag göra man sparar ju onekligen pengar på att köpa den begagnad.

• Svar på tråden Brio combi ???
  • Meus Veritas

nja finns ju både för o nackdelar med kombi vagnar så klart.
    Fördelen är väl att de väger minder och oftast blir lite mindre när man fäller ihop dom
    Nackdelen om jag får säga mitt så finns ju risken att barnet växer ur liggdelen väldigt fort då mjukliftarna inte är spec stora.

• marienno

Att dem väger mindre och tar liten plats är ju faktiskt ett stort plus, men jag har hört samma som dig att det finns risk för att de växer ut liggdelen fort. Usch jag är velig har försökt hitta info on brio Combi 06 nu och det verkar ju vara en bra vagn kanske ska ändra mig nu då jag som var så insnöad på en Emmaljunga, bäst o sova på saken och förhoppningsvis har nån mera klok skrivit sina synpunkter här i morgon. :)

• potatis

Vi hade en brio komi när dottern va liten.... Vi hade en hårdlift o den växte hon inte ur, utan vi bytte eftersom hon ville börja halvligga när hon va 5-6 mån...
    La då madrassen i sittdelen o så kunde man få upp ryggen om man ville o hon låg skönt när hon skulle sova.

Det som jag inte gillade med Brion va att den va stor, tyng o klumpig (men det e ju alla av den typen)
    Det som va bra ja att den va rymlig o hade bra gung!

• marienno

Den här vagnen hade mjuklift såg jag nu, funderar på att slå till, är det ingen mera som har några åsikter om en brio kombi vagn ???? snääälla

• camillarockstar

vi köpte en briocombi å jag älskar den. den är dock ganska stor så det kräver att man har ett stort bagage om man ska få in den i bilen. Men den är jättebra, vi har dock hårdlift..... Våran har bra gung å är lättkörd... En kanonvagn!!!!

• marienno

Är det dumt med mjuklift måste man ha hårdlift med ????

• camillarockstar

det är nog helt ok med mjuklift. dom ligger ju inte så länge i hård/mjuk liften ändå. Det är ju sittdelen man använder mest.

• A plus H blir W

Vilken årstid ska du ha barn? Mjukliften är visserligen mer vadderad och varm i sig, men annars är den mindre och därför kan man inte bädda in barnet lika mycket.
    Annars beror det även på hur mycket man vill bära barnet i liften, hårdliften är lite bättre eftersom den är stabil och lixom inte "trycks ihop" när man bär den.
    Jag ska köpa brio combi med hårdlift eftersom vi ska använda hårdliften vintertid. Men samtidigt, har oxå hört att efter 5-6 månader kan man lika gärna bädda i själva sittvagnen om man behöver tjock åkpåse.

• Stora Gosan

Jag har fått tips av min väninna att leta efter en Brio Kombi för att de skall vara så bra...så jag letar med ljus o lykta på blocket

• lajs

Hej har precis köpt en begagnad Brio kombi -04 för 1700kr.Jag är jätte nöjd.Min åsikt är att Brio har ett snäpp bättre kvalite' än Emmaljunga.Emmaljunga är också bra men Brios vagnar är mer rejäla.Rekommenderar att köpa begagnat (ej för gammalt och använt) en ny vagn kostar ju lika mycket som en begagnad bil.Tänk vad mycket mer man kan unna sin bebis för de pengarna. Dock ska det kännas rätt då man slår till annars blir det inget kul och va ute och dra vagn på stan.

Svar på tråden Brio combi ???