• tyr

jag är orolig

jag fick mitt förra barn i v 32 och nu är jag gravid igen i v 25 och har redan varit på förlossningen för prematura sammandragningar och infektion. det var en infektion som fick vattnet att gå förra gången men jag undrar hur bra klarar sig en pojke i v 24+0 ja i v 25 jag vill att han ska stanna längre mycket längre och jag e jätte rädd att förlossningen ska starta.

• Svar på tråden jag är orolig
  • MizzTez

Oj.. Kan tyvärr inte svara på din fråga men jag hoppas du kan svara på min!
    Jag är just nu i v33 och funderar på hur det blir om min "Hobbit" känner för att komma ut nu.
    Hur gick det för er?

• Camilla85

För ett par veckor sedan stod det i tidningen om en mamma som födde sexlingar i vecka 22 och alla klarade sig! Skrattande Dom vägde runt 500g var har jag för mej! 
    För övrigt har fått höra att barn ska klara sig efter vecka 24 ungefär. Jag tycker ändå att man ganska ofta läser om så tidigt födda barn som klarar sig finfint! Hoppas allt går bra för dej! Berätta gärna hur det går! Glad

***Amber 071120***
  • linnsan

Hej! du bör få bra information av personal från Neonatal men varje minut är bra om han får vara kvar så klart. De är väldigt bra på att klara vården av de pysslingar som kommer ut för tidigt. vi fick ligga på sjukhus med våran tjej (26+3)fram tills hon skulle fötts. Hon fick en lungpåverkan som är vanlig (BPD) och den kräver syrgas. det är dock olika för varje liten individ vad som händer, men som sagt sjukvården är väldigt bra på att ta hand om dessa små. I fall olyckan är framme så har jag ett tips som vi gjorde varje dag och det var att ta ut henne ur kuvösen och lägga henne på bröstet (hud mot hud) mellan måltiderna (tre timmar)den kallas för kängurumodellen. Jag upplevde att det var terapi för mig och hon svarade bra på att vara nära. lycka till och skriv gärna och berätta

• linnsan

tänkte på en annan sak och jag hoppas att du går på extrakoll hos spec. bb eller Antenatal. Man kan få cortison för att påskynda lungmognaden för barnet i preventivt syfte men det är ju en bedömning som de bör göra ifall det finns risk att barnet kommer ut för tidigt. Jag fick det då de visste att Linn skulle komma aldeles för tidigt och det gick inte att häva havandeskapsförgiftningen.

• tyr

jag ska till Antenatal den 16 e då ska dom ge mig kortison för dom tror att bäbis kommer komma tidigare än den ska

• linnsan

vad bra att du får det för det mår bäbisen bra av. Jag hoppas att du tar det lugnt och tar hand om dig så mycket det går och jag håller tummarna för dig.

• skrollan2

Jag belv inlagd pga pramatura värkar i v32,Felicia föddes i v33+0 o allt har gtt hur bra som helst.
    Hon behövde ligga i kuvös i 3dgr för att behålla värmen o sedan skötte hon sig själv.Sondmatades i ca10dgr o därefter ammade jag henne.Vi låg kvar 11dgr på neo med henne.Idag är hon 6v gammal

Svar på tråden jag är orolig