• Anonym (tjejen)

jag har världens blåöga!!

jag knockades ihop med en annan i en pulka backe och jag slog i ögonbrynet. jag trodde först jag skulle svimma men det gjorde jag inte tur som var!, fast den andra fick inte ens en skråma, men jag fick värdens svullnad på typ 30sekunder hela ögat svullnade upp och sen efter jag kylt det så svullna ögat igen och nu är det rött svart och blått och svullet och jag har blödning i ögat, problemet är att jag har världens huvudvärk, vart kan man titta upp på internet om just blåklcokor hjärnskakningar osv nån som kan hjälpa??
    tack på förhand!!

• Svar på tråden jag har världens blåöga!!
  • Anonym (tjejen)

i förrgår..

• e som i elin

Jag tycker du ska åka till vårdcentralen om du tror att det kan vara hjärnskakning.

• Anonym (tjejen)

vaddå är det farligt med hjärnskakningar? har en extrem huvuvärk, men om man inte svimmar eller kräks ska det inte vara farligt eller??, jag är ju vuxen,jag trodde det bara var barn som åkte till sjukhuset med hjärnskakningar..

• Anonym

Hjärnskakning ska man alltid söka för, och det så tidigt som möjligt. Det är faktiskt hög dödlighet vid hjärskakning, bara det att det inte kommer omedelbart, men det blir en blödning i hjärnan (inte alltid, men om det är farligt).

• Anonym (Aj!)

Gå till VC. Inte bra att ha huvudvärk efter hjärnskakning. Känns som det är bra att kolla upp det. Hjärnskakning skall man söka för.

• Anonym

en hjärnskakning är bra att kolla upp. tänk om smällen var så pass att man fått nån annan skada. de är därför de alltid vill kolla hjärnskaningar

• Anonym (tjejen)

okej men det kan väll inte vara dödligt??? nu blir jag orolig jag har ju barn.. vill ju inte dö ifrån dom bara för att jag lekte med dom och åkte pulka...

• Fru Kirta

Jag tycker du ska prata med en läkare istället och det ganska omgående. Vi här på FL kan ju inte ställa diagnos.

• Anonym (tjejen)
    Hannah76 skrev 2008-01-08 09:25:19 följande:
    Nej hjärskakning i sig är inte farligt men man ska utesluta at man fått en blödning på hjärnan (det är det som kan vara farligt). www.vardguiden.se/Article.asp
    tack så mycket nu lugnade du min oro lite grann!!
  • Hannah76

Du borde se till att få ögat undersökt också, så att det inte är något tryck på det.
    Du behöver säkert inte oroa dig ett dugg, bara att det är bättre att titta till det en gång för mycket. Ring iaf och prata med din vc.

• Anonym (tjejen)
    Hannah76 skrev 2008-01-08 10:23:33 följande:
    Du borde se till att få ögat undersökt också, så att det inte är något tryck på det.Du behöver säkert inte oroa dig ett dugg, bara att det är bättre att titta till det en gång för mycket. Ring iaf och prata med din vc.
    ok ska göra det tack!!
Svar på tråden jag har världens blåöga!!