Smör utan salt?
Hittade ett recept på morotspure och där skulle det vara lite smör i. Nån som vet nåt smör som e osaltat. Trodde allt smör var lite saltat
Hittade ett recept på morotspure och där skulle det vara lite smör i. Nån som vet nåt smör som e osaltat. Trodde allt smör var lite saltat
ha i lite olja annars.... det är nåe med vitaminerna i morot som tas upp bättre med lite fett.... fråga inte vad för det har jag ingen aning om
Det finns osaltat smör.
Tror att det finns osaltat smör på 250 grams paket. Mena du kan ju lika gärna använda flytande milda eller något annat flytande margarin, fick det rådet av dietesten som var och hade information på vårat BVC.
Finns på ica, alltså vanligt, hederligt smör som inte innehåller salt. Finns två varianter, dels det saltade och dels osaltat.
Innehåller inte flytande milda salt. Har flytande becel hemma och det innehöll salt
Dietisten som var på vårt bvc sa att normalsaltat smör inte gör så mycket men man ska ju absolut inte salta maten... läste på livsmedelsverkets sida (http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=13922&epslanguage=SV)
Barnets njurar är nämligen inte färdigutvecklade förrän uppåt ett års ålder och kan därför inte ta hand om för mycket salt i maten.
Jag tolkar detta som att lite salt går men inte för mycket ![]()
mumlin:jag kollade och vanligt smör fanns bara som normalsaltat eller extra saltat. Köpte ett mjölkfritt margarin som bara innehöll 0.5 salt det borde ju gå.
Nej det finns som osaltat, har använt det!
kolla här: www3.arla.se/Default____17801.aspx
mumlin: Jaha då e det bara så att det inte fanns i vår butik får kika vidare imorgon :)
Det osaltade smöret finns på Ica, maxi, Konsum och Willys. DEtä iaf dom affärerna jag har köpt det på till vårt barn. Titta vid magarinen eller där dom andra smören i "paket" finns.
Eller så får du vispa grädde. Hemmaknött smör!
Nu har jag hittat smöret :)
Olja är bra! Finns som ekologisk också.