• Mamma och Mor

Åsikter om ICA´s blöjor/byxblöjor?

Till vår ett år gamla dotter använder vi Pampers och Libero mest. Dock är det ju så att ju tyngre barnet blir, desto färre blöjor i paketen men ändå samma pris...

Letar nu lite billigare alternativ och har funderat på att prova ICA´s blöjor/byxblöjor. Vi varierar mellan att använda vanliga blöjor och byxblöjor på dottern.

Ni som provas ICA´s blöjor till era barn, vad tyckte ni om den?
    Fördelar?
    Nackdelar?

Vår dotter är ganska smal, så om någon har en åsikt om vilken "kroppstyp" som dessa blöjor passar bäst för, får gärna skriva om det :)

~Vår fina tjej - Miriam 061213~
  • Svar på tråden Åsikter om ICA´s blöjor/byxblöjor?
  • Me o Mike

Om ni vill testa bra billiga blöjor så ska ni absolut testa lidls!! Dom är superbra!!!! Kostar 60:-/pkt eller nåt sånt..
    Tyvärr har jag ej testat icas..

• gulloliver

Vår son är smal o de passar jättebra till honom. Han har haft ica både vanlig blöja o nu byxblöjan. De håller tätt hela natten o luktar inte kiss , såsom jag upplevde liberos gjorde.
    De sitter super på honom, har användt den lila paketen.
    Man får prova sig fram, men det är ett  bra alternativ för oss i alla fall. Provade Willys blöjor med men de fick han en massa kristaller av o de läckte men det är ju så olika. Lycka till

• Tilia

De är SÅ BRA! Jag tycker Lidls blir hårda då de blir våta, och att några andra luktar kiss. Icas är perfekta! Vi köper dem hellre än Libero. Byxvarianten för vår del.

• 722 09

Vi har gjort ett försök och provat icas egna byxblöjor då vi försöker få sonen att sluta med blöja.
    Helt okej blöja men får byta oftare då den blir full fort.
    Tänkte använda den för att sonen skulle känna att han blev blöt men icke.
    Har gått tillbaka till Libero-lika dyrt som icas då man får byta oftare!

Det främsta syftet med barnkalas är att påminna dig om att det finns värre barn än dina egna. K Whiteborn...
  • Me o Mike

vad kostar icas blöjor??

• gulloliver

Vi har inte behövt byta oftare , mer tvärtom eftersom jag tyckte att liberos luktade så skarpt kiss, men som sagt prova sig fram, olika blöjor passar til olika barn

Ica lila byxblöjpaket kostar 89:- på ica supermarket

• LillaMymlan

Vi använder bara ICAs vanliga blöjor till båda grabbarna (8 mån och 2 år). Pampers har vi aldrig gillat. Libero var bra när dom var nyfödda. Har inte testat senare. Testade ett par paket Huggies för ett tag sedan. Dom är lite smalare och satt bra på fr.a. 2-åringen som e smal. Men, blöjorna kändes hårda och grabbarna blev röda runt midjan vid resåren. Bytte tillbaks till ICA och här stannar vi. Mjuka och sköna. Det blir dock en liten "säck" i rumpan av blöjan. Den hänger liksom lite. Därför testade vi Huggies som sitter bättre. Vi är sist och slutligen nöjda med ICAs. Har inte testat byxblöjorna ännu.

• Nervis

vår treåriga dotter använder nattblöja fortfarande och då köper vi antingen huggies eller icas byxblöjor. bådsa är bra men dottern gillar själv icas bäst, säger att dom är skönast

Hon är oxå smal.

till sonen 9 månader har jag provat huggies vanliga blöjor men funnit att libero funkar bättre på honom.

• Mamma och Mor

Någon här som vet från vilken vikt ICA´s byxblöjor finns från?

Provade Coops byxblöja till dottern nyligen och den var i storleken 7-18 kilo (tror jag) och den var GIGANTISK på min ca 9 kilo tunga dotter Förvånad  Det blev minst sagt en "brevlåda" vid ryggen då den glappade med flera cm till övers....

• Moonis

Icas byxblöjor är toppen. Gillar iof. även pampers men med icas får man bra blöja till bra pris tycker jag. O framförallt blir dom inte stenhårda så fort dom blir blöta

• 3 barns mor

icas blöjor är okej men dottern får blöjeksem av dom.

• gulloliver

Väger hon 9 kg så är den lila paket perfekt vet inte på rak arm vilken vikt exakt men den har jag haft sedan han vägde 7 kg o nu väger han 10,5 så snart är det dags att byta till den ljusblåa paketen.

• Santa is here

Detta är min åsikter ang blöjor:
    Har en son som varit stor och tung mest hela tiden.

Pampers: funkar inte alls (för smala)
    Libero: har funkat jättebra, framför allt de vanliga, men även byxan.

ICA: byxblöjan är större än liberos så den är bra! Vanliga är också bra.

Har dock haft problem med att alla blöjor läckt på nätterna tills jag köpte Huggies för inte så länge sedan. Deras vanliga blöja är jättebra att ha på natten. Bred, flexible resår och mycket billigare än de andra märkena.

En som jag provat, men inte alls gillar är Euroshoppers vanliga blöja. Smal, hård och luktar illa redan innan det är kiss i den.

• mammatillpojkar

värdelösa, läcker kiss och bajs!!
    däremot har willy´s blöjor fungerat kanon för vår son!

• mammatillpojkar

nicos mamma skrev 2008-01-08 15:13:45 följande:

värdelösa, läcker kiss och bajs!!däremot har willy´s blöjor fungerat kanon för vår son!
    här kostar ett paket ica blöjor 99 kr, willy´s kostar 79 och om man handlar pampers eller libero på willy´s så kostar dom 95 så vi kommer billigare undan att handla tex pampers och libero än ica´s i.om att vi storhandlar på willy´s
  • karinofisen

Vi har provat ICA:s blöjor de funkade kanon iallafall till våran knubbis Skrattande. inte lika mjuka som libero men helt okej. vi blandar lite mellan libero och ica blöjor.

• JHarvey

Har haft Libero till vår tjej sen hon föddes (de har varit bäst) men nu när Libero gjorde om sina så började det läcka varenda natt.
    Köpte Ica's byxblöjor för att testa o än så länge har de hållit tätt Vi kommer byta till dem helt när våra Libero är slut, dels är de billigare o sen är de faktiskt bättre oxå...

• Mamma och Mor

Okej, tack för svaren :)
    Verkar vara lite blandade åsikter om blöjorna men ändå såpass övervägande positivt att vi nog ändå ska prova köpa ett paket ab byxblöjorna och se om de kan vara ett prisvärt alternativ till dottern.

• Sicali

Vi har alltid använt pampers för vi har tyckt de blöjorna varit allra bäst. Så var de slut en gång när vi behövde och då sa vi att vi kunde ju köpa icas och ha i reserv så skulle vi köpa pampers så fort affären fick in dem igen. Vi utgick från att de självklart inte kunde vara bra. Provade och de var helt perfekta, mjukt resår, stora men ändå bra passform satt perfekt på sonen, luktade inte och läkte inte.

Absolut värt att testa, vi harköpt bara icas det senaste halvåret.

• mj82

har inte läst alla svar men vi har i alla fall icas på natten för de är de enda blöjorna som
    1. inte luktar mycket på morgonen
    2. vår dotter inte blir röd av

tycker inte att vi behöver byta oftare. de är super. nu har vi dock liberos up and go till henne på dagen då de sitter bättre på vår dotter men ska nu gå över till icas igen då hon vuxit till sig lite bättre. liberos var mindre viktmarginaler på så det fanns fler att välja på. icas är ju mellan 8-16 kg, liberos vi använder är 10-14 eller nåt. men nu väger hon nästan 14 kg så jag tror icas ska sitta ganska bra nu.

på icas byxblöjor och liberos skiljer det inte så mcket i pris. betalar 89 för icas och 94 för liberos. men jag föredrar icas ändå. helst den vanliga men vi har inget skötbord så vi har byxblöjor med.

Svar på tråden Åsikter om ICA´s blöjor/byxblöjor?