• BlueYee

Chock höjning på Baby semp!!!!

Brukar handla baby semp på butiken bredvid mitt hus. Förut har dom tagit 65 kr för en förpackning! (det är redan dyrt tycker jag) för på en annan affär längre bort tar dom 59 kr...
    Nu har dom i alla fall höjt från 65 kr till 72 KRONOR!!!!!!!!
    Fan, nu känner man sig ännu mer straffad bara för att man inte kan amma :(
    Tur att man snart ska börja med smakportioner....

• Svar på tråden Chock höjning på Baby semp!!!!
  • Jenny S

Visst är höjningar sura men samtidigt är det ju en kostnad man måste kunna kalkylera med som förälder.

Kasta inte pil i gummibåt.
  • fillie

jo visst är det sånt man måste räkna med. men det är dyrt!! och om man som förälder inte kan amma är man tvungen att betala och har du låg sgi och om man tex är ensamstående så är det tufft! kan vara nog svårt fast man inte är ensamstående iof.

stora coop forum har bra priser, de lägsta på marknaden. för ett paket lemolac här nere på byns konsum kostar den 92 kr...på coop 54 kr.

~Neos mamma~
  • myskatt

Inte så kontigt mtp att mjölkpriset gott upp.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Karpet

Hur länge räcker en förpackning? Är det ett paket du menar eller en hel kartong? Har lite dålig koll på de svenska vällingpriserna. Jag köper ett paket sempers välling som ger 5,5 liter eller något sådant p svenska affären här och det kostar omkring 7-8 euro och räcker i 2 veckor, när min dotter drack ersättning så räckte en burk Nan i en vecka. Så om det är samma för dig så kommer det ju alltså att kosta 28 kronor mer i månaden, ingen chockhöjning direkt.

• myskatt
    Karpet skrev 2008-01-08 13:16:03 följande:
    Hur länge räcker en förpackning? Är det ett paket du menar eller en hel kartong? Har lite dålig koll på de svenska vällingpriserna. Jag köper ett paket sempers välling som ger 5,5 liter eller något sådant p svenska affären här och det kostar omkring 7-8 euro och räcker i 2 veckor, när min dotter drack ersättning så räckte en burk Nan i en vecka. Så om det är samma för dig så kommer det ju alltså att kosta 28 kronor mer i månaden, ingen chockhöjning direkt.
    Ett paket Babysemp räckte i fem dagar tror jag, va några år sen dottern drack det . Babysemp finns inte i storpack.

Babyplus åt hon mindre av då hon åt mer och mer vanlig mat. Den finns i storpack och kostar 120 och säkert mer nu.
    Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Karpet

Förresten så går det nog på ett ut på ett ungefär. En ammande mamma behöver ju äta omkring 25-30% mer än normalt och räknar man på att en normal vuxens matkostnad ligger på omkring 1000:- i månaden så kommer ju den extra maten de måste få i sig kosta omkring 250:- i månaden.

• fillie

neo äter upp till 1,1 liter/dygn räknar man med rester som får slängas, blanda nytt osv blir det mer. ett paket räcker ca 2,5 dag.

~Neos mamma~
  • Mumin75

Dom har höjt vällingen också... förut betalade jag ca 35 kr för ett paket... idag när jag skulle handla välling såg jag att dom höjt den till 48 kr!

• chrissepisse

Precis som myskatt säger så beror det på det höjda mjölkpriset. Även Nan har blivit dyrare.

• Malinski79

Ska bli spännande å se va de tar här imorrn då när jag ska handla Babysemp...Sen är de konstigt för här är Babyplus 10 kr billigare (för lika mycket),så tur man kan börja använda den nu då

• cloudberry79
    Karpet skrev 2008-01-08 13:19:52 följande:
    Förresten så går det nog på ett ut på ett ungefär. En ammande mamma behöver ju äta omkring 25-30% mer än normalt och räknar man på att en normal vuxens matkostnad ligger på omkring 1000:- i månaden så kommer ju den extra maten de måste få i sig kosta omkring 250:- i månaden.
    Trist för en själv då som både ammar och ger ersättning.. Dock ger jag Nutramigen, det är redan vansinnigt dyrt, men vi har nu fått anvisning på det.
    Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Malinski79

På "mitt" ICA Maxi hade inte priset ökat alls... Det är väl bara tacka å ta emot,för det kommer säkert om de höjt på nästan alla andra ställen...

• BlueYee

Dom hade höjt på Willys oxå 67 kr för ett paket....

• sabina1983

Nan verka billigare än babysemp..Nan kosta 60 på vanlig affär å 53 på willys...hmm

• Malinski79

På ICA maxi här kostar babysempen 59.90..

• pajas01

här på coop hemma hos oss så kostar nan1 50kr.. kommer bara ihåg va lemolacen kostar men den kostar 68.. förut kostade den 60kr..

Svar på tråden Chock höjning på Baby semp!!!!