• Aleathiel

Går det att göra nagelförlängning när man knappt har några naglar till att börja med?

Jag har jättemjuka naglar och har sedan urminnes tider rivit ner dem så att jag oftast inte har något "vitt" längst ut på nageln. Dessutom river jag på nagelbanden ibland så att det börjar blöda (ja, jag vet att det är hemskt... *skäms*). Har försökt sluta med rivandet och spara ut ungefär en miljon gånger, men utan att lyckas. Nu har jag funderat på att göra en nagelförlängning eftersom jag uppenbarligen inte lyckas på egen hand. Tänkte bara höra om mina väldig korta naglar och ibland såriga nagelband innebär några problem vid en förlängning? Måste man spara ut naglarna till en viss längd innan man kan göra en förlängning?

• Svar på tråden Går det att göra nagelförlängning när man knappt har några naglar till att börja med?
  • luspudel

Nej då ! Jag är precis som du tyvärr, alltid bitit på både naglar och nagelband. Mina nagelband brukade vara helt sönderslitna, på ALLA fingrar... USCH!

Men det funkar utmärkt att förlänga, det är det enda sättet för mig att sluta bita på nagelbanden faktiskt !

• nuria

Ska du göra en nagelförlängning hemma... så bör du ha tre mm naglar för att förlängningen ska fästa.

Ska du göra på salong kanske det går ändå, iom att de enbart använder sig av silicon.

Hör med en salong

• Marie Antoinette

Ja det kan du, du får en "hel" plastnagel som limmas över din vanliga nagel.

• Aleathiel

För att förtydliga: Jag hade tänkt gå till en salong och göra det

Tack för hjälpen!
    Nu gäller det bara att hitta en bra salong... Någon som har tips på bra ställen i Malmö?

• Aleathiel

Nu måste jag verkligen ta mig i kragen och hitta en bra salong för jag är så less på mina fulnaglar

Gör ett sista försök att få tips om nagelsalong i Malmö, annars får jag chansa helt enkelt

Svar på tråden Går det att göra nagelförlängning när man knappt har några naglar till att börja med?