• Malin med Tim

Försäkringskassan och dagar per år...

Är det någon som vet hur många dagar per år man arbetar om man jobbar heltid? Förut har det alltid stått 250 i mina papper nu ser jag att det står 260 då min chef tydligen ändrat detta? Ju fler dagar per år dessto mindre ersättning per dag blir det väl om man tex vabbar?

Någon som vet?

• Svar på tråden Försäkringskassan och dagar per år...
  • Knasis

Årsarbetstid

Årsarbetstiden är din ordinarie arbetstid under närmaste året, dvs. 12 månader framåt, inklusive semester. Övertid, mertid med mera räknas inte som ordinarie arbetstid. Årsarbetstiden används för att beräkna ersättningen per dag om den ska tim/dagberäknas. Om den ordinarie arbetstiden varierar görs en genomsnittsberäkning. En normal 40-timmarsvecka motsvarar 2080 timmar eller 260 dagar.

• Malin med Tim
    Knasis skrev 2008-01-08 14:31:13 följande:
    ÅrsarbetstidÅrsarbetstiden är din ordinarie arbetstid under närmaste året, dvs. 12 månader framåt, inklusive semester. Övertid, mertid med mera räknas inte som ordinarie arbetstid. Årsarbetstiden används för att beräkna ersättningen per dag om den ska tim/dagberäknas. Om den ordinarie arbetstiden varierar görs en genomsnittsberäkning. En normal 40-timmarsvecka motsvarar 2080 timmar eller 260 dagar.
    Snabbt svarat! Men gör man inte avdrag för röda dagar?
  • Knasis

hittade detta på FK så jag vet faktiskt inte. Antar att de röda dagarna är avdragna..

Svar på tråden Försäkringskassan och dagar per år...