• Tequilamie

Fasta vid glukosbelastning

Var hos bm i morse o hade ett socker på 9 o därför ska jag glukosbelastas imorgon bitti.
    Fastande men ska det vara en fasta på 12 timmar innan alltså 8-8?
    någon mer som haft runt 9 men klarat sej bra efter glukosbelastningen o haft okey värden?

• Svar på tråden Fasta vid glukosbelastning
  • nemo2

Hej

Ja det ska vara fastande 12 timmar inge mat,dricka eller snus stod det informationspappret jag fick. Har gjort 2 stdet sista var i v 28 el 29. Och det har inte varit några problem låg på 9 första gången och andrapå 8.

Ige problem enlilgt min bm

• Tequilamie

Ok tack ska försöka vara lugn då;)

nemo2 skrev 2008-01-08 15:06:48 följande:
    HejJa det ska vara fastande 12 timmar inge mat,dricka eller snus stod det informationspappret jag fick. Har gjort 2 stdet sista var i v 28 el 29. Och det har inte varit några problem låg på 9 första gången och andrapå 8.Ige problem enlilgt min bm
  • emlutt86

Hej!
    Jag gjorde med Glukosen tidigt. Men barnmorskan sa att det såg bra ut. Jag hade 5,1 innan ja drack allt. Sen 7 efter.
    Så hon sa att sålänge de inte ligger över tio så ska det vara lugnt, men man måste hålla lite koll =)
    Lycka till =)

• Myran är gravid

en fråga. jag gjorde glukosbelastningen i v 12 tror jag. men de tog bara prov efteråt o inget innna, va inte det konstigt?

• nemo2

myrab är gravid.... det lät konstigt det där .dom ska ju kolla sockervärdet innan du dricker den äckliga sörjan och efter 2 timmar kolla sockervärdet igen..skumt

• NinaKristina

Jag har gjort det två ggr, en i v 12 och en i v 28. Den senare görs på alla, det första på alla som har diabetes i familjen - pappa i mitt fall.
    Jag gjorde heller inget test innan jag drack.
    Hade värden på 4-5 båda gångerna och är väldigt glad då jag är mycket överviktig sen innan graviditeten. Endast gått upp 4 kg tot nu i v 31. *lättad*

• nena76

enligt den lappen jag fick skulle jag vara fastande från2400 inatt och jag ska göra testet 08 i morgon på morgonen så det är 8 timmar för min del.

• Tequilamie

ja mitt gick bra o prov togs både före o efter annars får de ju inte rätt värden o en fullföljd glukosbelastning.

Svar på tråden Fasta vid glukosbelastning