• emzemz

Parlino kontantkort

Hej! Jag har just bytt och fått hem mitt kontantkort från Parlino, men när jag sätter in det i mobilen får jag bara uppmaningen: "Sätt in rätt Simkort"! Är det någon fler som varit med om liknande? Laddade kortet för en timme sen, kan det vara det som är felet för när jag sätter i mitt gamla sim-kort kommer jag direkt till "Slå in pinkod"..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 22:28:55:
    Telefonen är inte låst till något annat abonnemang!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-09 22:31:37:
    ..brorsan hade visst fel kom han på.. den var visst låst till telia.. Dock lugnt nu, fått tag på en olåst telefon

• Svar på tråden Parlino kontantkort
  • emzemz

Finns det ingen som använder sig av Parlino eller vet något..?

• Pellepennan

Luren låst till någon annan operatör, kanske?

• emzemz

Nope, det skulle den inte vara så det är inte det heller.

• agtiwi

Är du säker på att kortet är aktiverat ännu? När jag fick mitt kort stod det att det skulle bli aktivt ett visst datum. Om det inte är det felet heller så gå in på deras hemsida och mejla ditt problem till dom så får du hjälp.

• emzemz

Det skulle aktiveras idag, den åttonde. Mitt simkort från telia "dog" idag iom att numret flyttades till Parlino. Har mailat dem om mitt problem och hoppas på att de kommer med ett bra svar imorrn..

• Pruttiluskan

Jag är jättenöjd med mitt parlino kort! :)
    Märks verkligen STOR skillnad nu att inte pengarna drar iväg på en dag! :)

• emzemz

Funkade det på en gång när du fick det? Inget strul som det är för mig.. ?

• Pruttiluskan
    emzemz skrev 2008-01-08 20:33:39 följande:
    Funkade det på en gång när du fick det? Inget strul som det är för mig.. ?
    Det enda var att jag inte fick det i tid, men hade nyss fått ny adress! Vänta tills i mån & kolla om det funkar då!
    Är din telefon operatörslåst till något så funkar det inte med det kortet! Jag kan inte, men det finns många som kan låsa upp den hemma på nåt jävla vis! hehe
    Annars kostar det en summa så kan de göra det i någon butik!
  • dålli

min systerdotters kompis hade samma problem som du har jag för mig att hon sa. vet dock inte vad hon gjorde åt problemet. men hon fick inte tag på någon på kundtjänst.hoppas du lyckas fixa det iallafall.

• dålli

men du....kan det inte vara så att din mobil är låst till ett annat abbonemang?

• emzemz

Nope, ska inte vara låst till ngt abonnemang.. Hoppas verkligen att jag får tag på kundtjänst! Känns rätt bittert annars, har ju tankat kortet med 299:-

• Pruttiluskan
    emzemz skrev 2008-01-08 22:30:17 följande:
    Nope, ska inte vara låst till ngt abonnemang.. Hoppas verkligen att jag får tag på kundtjänst! Känns rätt bittert annars, har ju tankat kortet med 299:-
    Skriv ett mail till dem som jag gjorde när det kronglade med att det inte kom fram hem till mig! DÅ skickade de ett nytt & dessutom fråga jag vad jag får som tröst för det blev som det blev....de tankade på det med en summa då åt mig! :)
  • TinkyWinky

Har funderat att skaffa detta.. funkar det bra??? o e det verkligen så att man ringer mkt billigare.. o måste man rinag för en viss summa i månaden som halebop har??

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Nytt År, Nya Möjligheter ♥¸.♥´¯)¸.♥´¯)
  • emzemz

Det känns riktigt bra att ha skaffat det, vad jag har förstått och tolkat det så måste du inte ringa för en viss summa utan det enda du betalar är 99 öre i öppningsavgift/samtal och därefter 0 öre per minut. Fria sms i 30 dagar när du tankar kortet med 299:-Om du bor lite avsides kanske du inte har täckning, men det finns en karta på deras sida www.parlino.se så kan du kolla hur det är i din stad

• TinkyWinky

Ok tack så mktSkrattande Det va bra täckning där ja bor. Tyvärr s har ja precis fyllt på mobilen med 200 kr så får vänta ett tag innan ja kan byta..

emzemz skrev 2008-01-10 00:37:59 följande:
    Det känns riktigt bra att ha skaffat det, vad jag har förstått och tolkat det så måste du inte ringa för en viss summa utan det enda du betalar är 99 öre i öppningsavgift/samtal och därefter 0 öre per minut. Fria sms i 30 dagar när du tankar kortet med 299:-Om du bor lite avsides kanske du inte har täckning, men det finns en karta på deras sida www.parlino.se så kan du kolla hur det är i din stad
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Nytt År, Nya Möjligheter ♥¸.♥´¯)¸.♥´¯)
  • Pruttiluskan
    TinkyWinky skrev 2008-01-09 23:47:03 följande:
    Har funderat att skaffa detta.. funkar det bra??? o e det verkligen så att man ringer mkt billigare.. o måste man rinag för en viss summa i månaden som halebop har??
    Kan jämföra med "comviq kompis" om du känner till det?
    Lika dant, men du ringer till flera olika operatörer helt gratis..(bara uppkopplingsavgift)
    När det gått en månad så har du pengarna kvar på kortet om du inte gjort av med dom, men ringer då lite dyrare till alla istället!
  • Pruttiluskan

Hade problem i dag med att fylla på via nätet!
    Förstog inte hur man skulle göra när man ville fylla på med kontokortet!
    Blev till slut att jag ringde det nr istället & fyllde på med 299 kr & det gick fort....bara några sec så var saldot inne!
    Nu har jag fria sms med! :)

• TinkyWinky

Ok va skönt at det löste sig iafGlad Flyttade mitt från halebop till parlino igår men det skulle ta ca 3 veckor innan det flyttades.. o tog såklart med mitt gamla nr med... ska bli spännande o se hur o om de funkar bra här.. har du haft ngt problem med teckingen?? Vart bor du?

Pruttiluskan skrev 2008-01-12 03:42:44 följande:
    Hade problem i dag med att fylla på via nätet!Förstog inte hur man skulle göra när man ville fylla på med kontokortet!Blev till slut att jag ringde det nr istället & fyllde på med 299 kr & det gick fort....bara några sec så var saldot inne!Nu har jag fria sms med! :)
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Snart e man Faster ♥¸.♥´¯)¸.♥´¯)
Svar på tråden Parlino kontantkort