• Anonym (snoris)

Dunderkur mot förkylning? Måste bli frisk!

Jag ska åka på solsemester om ett par dagar...och att åka med den här förkylningen vore katastrof. Det skulle inte vara roligt, dessutom brukar det ju bli ännu mer långdraget i sommarväder, så jag skulle knappast få någon nytta av min så länge fram emotsedda semester.

Så snälla ni som har någon dunderkur mot förkylning, ge mig den!!

• Svar på tråden Dunderkur mot förkylning? Måste bli frisk!
  • Petit Coeur

Svälj hela vitpepparkorn mot ont i halsen. Kör en intensivkur med Echinaguard. Sov, sov, sov och drick massor! Koka upp vatten och luta dig över med en handduk över huvudet och snyt ut allt skräp... Lycka till!

• sötäpplet

ät massor med vitlök. Om du tycker det är äckligt kan du hacka en vitlöksklyfta i små bitar och svälja dem hela (så som man tar tabletter).

Chisan eller vad det heter hjälper för en del kompisar.

Säger som ovan, sov massor, drick massor.

Jag håller tummarna för dej!

• Anonym (snoris)

Tack. Har varken vitpepparkorn eller echi.... hemma, men kanske kan fixa det innan dagen är över. Dricka massor, ja. Det brukar jag alltid råda andra, ändå glömmer jag helt bort det själv...

Ska genast gå och dricka lite. Tack tack.

• Anonym (snoris)

Vitlök har jag redan hackat i mig. Precis som du säger, sötäpplet, i bitar som jag sväljer ner med vatten. Ska köra en sån till kvällen igen. Tack.

• Baronessan

Kila till Apoteket eller hälsokosten och köp Esberitox elelr Echinagard och sätt i dig det i förebyggande syfte så kommer du nog klara dig från förkylning.

Lök och vitlök ska ju också vara bra? Drick mycket och få i dig c-vitaminer. 

• Baronessan
    Baronessan skrev 2008-01-08 16:15:45 följande:
    Kila till Apoteket eller hälsokosten och köp Esberitox elelr Echinagard och sätt i dig det i förebyggande syfte så kommer du nog klara dig från förkylning. Lök och vitlök ska ju också vara bra? Drick mycket och få i dig c-vitaminer. 
    Missade att du redan ÄR förkyld, men både Esberitox och Echinagard funkar kalasbra även när förkylningen redan slagit till!
  • sötäpplet

Ja, lök är jätte bra för imunförsvaret. Och frukt! Skippa dock kaffe, utan kör honungsvatten i stället (honung innehåller antioxidanter, jättenyttigt).

Svar på tråden Dunderkur mot förkylning? Måste bli frisk!