Hur tillreder man te på hallonblad?
Hej!
Har köpt hem hallonblad från hälsokosten (torkade). Någon som vet hur länge dessa ska kokas eller sjudas för att få bäst effekt? Hur har ni som prövat gjort?
Tack på förhand!
Hej!
Har köpt hem hallonblad från hälsokosten (torkade). Någon som vet hur länge dessa ska kokas eller sjudas för att få bäst effekt? Hur har ni som prövat gjort?
Tack på förhand!
Har me varit o köpt hallonblads te idag. Fast färdiga te påsar typ.. Men tjejerna i affären rekommenderade mig att vänta kanske en vecka o börja dricka fullt så mycke som man ska. Har bf 31 januari.
Ok, jag ska inte börja dricka det ännu. men vill gärna veta hur länge man ska koka/sjuda det?
varför ska man dricka det??
Kommer inte ihåg - står det inte på påsen? Annars gissar jag på att de inte ska koka alls men koka upp vattnet, lägg i bladen och låt dem dra ca 10 min innan du silar upp i en kopp.
Ha galet mycket sex istället!!!
Om det är blad skulle jag koka upp det med vattnet, koka det i 5 min och sedan hoppas att det blev nog starkt! Jag har kokat på färska blad och det tog nästan 20 min innan det tog smak!
Jag har färdigt te (tepåsar) hemma och det ska dra i 5 min, jag har efter att följ en annan tråd om hallonbladste redan börjat med mitt även om jag "bara" är i v 34. Nu tror jag inte att det kan sätta igång förlossningen, utan jag dricker det för att stärka livmodern inför förlossningen. Svårt att veta vad som är rätt och fel, men just nu känns detta rätt!
Lycka till!
Vet ni att man även kan dricka detta för att stärka livmodern inför en graviditet?
Tjejerna i affären där jag köpte mitt te sa att man kunde känna av att de drar lite i livmodern om man dricker mycke även om man inte e gravid.. men har ingen aning om de stämmer eller ej. Jag kommer dricka de pga att jag läst mycke om att de ska göra att man får en "smidigare" förlossning, blöda mindre, spricka mindre, livmodern blir mer elastisk osv.. som sagt ingen aning om de funkar eller ej men skadar ju inte att prova. o sätts de igång så gör de. jag tror mest att förlossningen startar när bebis e redo för de!