Någon som har erfarenhet av akupunktur vid förlossning?
Hej!
Är det någon som har fått akupunktur under sin förlossning? Hur var det?
Måste erkänna att jag är litet skeptisk även om jag tror på akupunktur i andra sammanhang.
Hej!
Är det någon som har fått akupunktur under sin förlossning? Hur var det?
Måste erkänna att jag är litet skeptisk även om jag tror på akupunktur i andra sammanhang.
Jag fick akupunktur när lillan föddes. Det var lite obehagligt att få dom insatta men faktiskt så hjälpte det. Det fick mig att slappna av lite mer och tog bort toppen på det allra värsta värkarna. Rekomenderar det starkt!
Jag fick akupunktur.. Men min förlossning var så lång och sluttade med ett akutsnitt. Det jag minns av akupunkturen vara att det gjorde himla ont. För jag glömde av att det satt nålar i huvudet och lutade mig bakåt... Vet alltså inte om det fungerade...
En kompis fick det och hon tyckte det var lite avslappnande och bra, tänker nog testa det trots att det verkar lite läskigt...
Hehe. Slutade...
Jag fick akupunktur under mitt tidiga värkarbete, jag vart väldigt sömnig men jag vet inte om det hjälpte för smärtan.
Är det i huvudet ni har fått nålarna?
Det som kallas wiskeypinne?
Jag hade sveda i "magvecket" mellan värkarna, så jag fick nålar där. Det hjälpte mot svedan. BM ville sätta nålar mot värkarna men jag ville inte det... Vet inte varför. Men jag sa nej till det mesta under förlossningen, ville att alla skulle lämna mig ifred
Jag fick akupunkturnålar i hårbottnen när jag kom in till förlossningen. Skakade ganska friskt och fick då nålar i huvudet för att få slut på skakandet.
fick akupunktur mot foglossning under grav - fungerade kanonbra!!
under förlossningen fick jag i öronen och i tummvecket! den i örat verkade verkligen avslappnande - somnade nästan!! den vid tummen vet jag inte om den hade nån efekt för jag glömde bort den hella tiden, så den rammlade bort!! absoulut värt att prova!!!
OK.
Man kanske skall pröva akupunktur.
Jag fick akupunktur under förlossningen. En sattes i huvudet och en i handen direkt när vi kom in. Några nålar satte hon nedanför magen (där mensvärken brukar sitta (på mig i alla fall). Kan inte svara för om de hjälpte men jag tror det. Nålarna nedtill fick hon ta bort under utdrivningsskedet för då gjorde de svinont.
Jag fick akupunktur under min förlossning, men minns inte så mycket om det hjälpte. Detta var i början av förlossningen som höll på i 26 timmar och slutade med akutsnitt. Det enda jag minns är att det gjorde ont när de satt i nålarna och skitont när de vred om dem var 5:e minut.
Jag fick akupunktur med första barnet och det hjälpte faktiskt mer än jag trodde. Ville inte ha eda så då får man ju vara glad för allt som hjälper. Fick även varma handdukar el kuddar i ett resårband om magen och det gjorde gott. Kan även rek tens och lustgas.
Jag ville ha akupunktur under min första förlossning...o kanonskönt...ska be om det nu också.
Avslappnande som tusan och det var den enda smärtlindring jag tog. Gick kanonbra..
Lycka till....kan varmt rekommendera det...:)
Tack TS för frågan. Har nämligen själv fundering på just akupunktur i samband med förlossningen.
Vet att om nålarna gör ont att vrida runt och sätta i så gör de ordentlig verkan. Ju mer smärta desto större verkan Bra att veta när det nyper till som mest
Jag fick inte akupunktur som smärtlindring under förlossningen så det kan jag inte uttala mig om (vilket väl egentligen var din fråga). Däremot ville inte moderkakan lossna vid min andra förlossning. Då frågade bm om jag kunde tänka mig att prova akupunktur. Det kom in en bm som satte nålar i lilltårna och en liten stund senare lossnade moderkakan. Enda gången jag provat akupunktur - och det fungerade ju.