affliction skrev 2008-01-10 14:08:35 följande:
Det är ingen fara, jag behöver inte vara anonym egentligen. Det är väl mest för att inte alla ska veta att jag är gravid igen som jag är det. Vill inte att du skriver i min GB om det iaf, tack. Det är så många arbetskompisar o så som är inne o snokar där, o jag vill hålla det lite privat o hemligt ännu. Jag hade oxå en jobbig förlossning m dottern även om det inte kan jämnföras med din. Hon var planerad till 5 mars o natten till den 5 började värkarna vid halv ett. Hade inte hunnit somna. De var regelbundna från början m först 10 min mellanrum o sedan vart de intensivare o när jag åkte in vid halv sju på morgonen var det bara 3-4 min emellan. När jag kom in på BB så avtog de bara! I o m att jag var öppen 6 cm redan så satte de på värkstimulerande dropp o så gick jag hela dagen o öppnade mig helt men själva krystvärkarna ville inte infinna sig. Vid 17 på em beslutades det om snitt o eftersom jag haft epiduralbedövning blev jag lokalbedövad. Kl 19.12 kom en jättesöt liten flicka ut! Efteråt har jag fått veta att hennes hjärtljud var dåliga o de fruktade hennes liv, men som väl var visste jag inget om det när jag låg på op-bordet. Efter MA:t fick jag igenom att jag skulle få tidigare VUL om jag skulle bli grav igen o det tycker jag är skönt. Bemötandet under mitt MA o framförallt under skrapningen är under all kritik. Jag hade tid kl 9 på morgonen, men skrapades inte förräns 17 på kvällen. Däremellan träffade jag en läkare vid 10-tiden o sedan var en sköterska o gav mig cytotec vid halv tre, annars var det inte en människa inne på vårt rum o frågade hur jag mådde! Kände mig totalt bortglömd o dessutom ligger BB-avd mitt emot så det första som mötte mig när jag kom upp i korridoren var en mamma m en nyfödd bebis! Det var jättejobbigt. Tror att om jag fått lite lite bättre bemötande där så kanske jag kunnat hantera allt lite bättre efteråt. Eftersom jag inte trivs på mitt jobb så funkar det väl sådär att jobba. Vill helst ha något annat, men det går iaf bättre än jag trodde att jobba 75%. Hoppas, hoppas nu att våra graviditeter går bra o att vi får våra bebisar till början av hösten! Om du vill så finns det två trådar jag kan tipsa dig om, dels den här som jag startade strax efter MA:t o som nu är inne på sin tredje del:
www.familjeliv.se/Forum-4-47/m27065380.html Den har hjälpt mig massor, alla som är med i tråden har varit med om samma som du o jag, en del har haft MF en del MA o en del har fått avbryta grav som du tvingades göra. En del har blivit gravida igen, men skriver fortfarande där, som jag t ex, men det är helt ok, jag har funnit stor tröst i att man kan bli gravid igen innan jag blev det. Jag skulle inte klarat mig utan det stödet i den tråden, kan jag lova! Sedan finns det en systertråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-237/m27837199.htmlDet är en tråd för de som blivit gravida igen efter Mf/MA. Här kanske man känner att man kan skriva lite mer öppet om sina krämpor o tankar kring den nya graviditeten. Hon som startat tråden, Anaiah, har varit med i "min" tråd nästan sedan trådstart. Du är varmt välkommen i båda trådarna det vet jag! Om du inte vill skriva där, så fortsätter vi att skriva antingen i denna tråd eller inboxar varandra om du vill! Kram kram!
Ja det blev långt men det gör inget! hihi!
Lovar att inte skriva om grav i din gb, men jag har redan varit in och "snokat" lite....
Mmm, jag hoppas också så på att vi får våra små till hösten.... Vågar knappt tänka på det, för att inte bli alltför besviken om ngt skulle hända nu....
Ringde min mvc igår, ska dit på inskrivning redan nästa vecka. Men en kortare variant, mer en hälsokoll, då jag varit inskriven för inte så länge sedan och jag inte behöver så mkt info om kost och så nu. Hon känner ju mig, iochmed de andra graviditeterna. Sedan ska jag ringa spec mvs om ul v 13 och läkarbesök, om inget hinner hända innan dess.
Min dottter är hemma från dagis idag, då jag är ledig så jag hinner inte skriva så mkt just nu. Men kikar in sedan när tiden finns.
Jag ska absolut titta in på trådaran du tipsade om!

Det är alltid skönt att träffa andra. Jag är även inne en del på änglaforumen och kikar.
Kram!
kvinna 86 skrev 2008-01-10 14:14:13 följande:
jag började blöda i vecka 6 höll i sig fram till vecka 13 ungefär. fick 3 gånger större blödningar annars blod i flytningarna.läkaren sa att efter varje blödning kunde det ta tid innan det slutade eftersom det tar ett tag för blodet att torka upp så att säga. är nu i 7:e månaden
Ja usch det ör jobbigt med blödningar. peppar , peppar så har mina hållt sig borta nu sedan i går.... Hoppas de fortsätter att vara borta! Känns skönt att läsa om andra som har haft blödningar och allt är ok. Annars läser man ju oftast omde som det inte gått bra för, och då¨blir man ju än mer stressad, inte sant?