• petray80

lös i magen, fullkorn?

Min dotter som är 1,4 år är så himla lös i magen med jämna mellanrum. Hon äter fullkornsvälling, kan det ha med saken att göra?? vad finns det annars det kan vara? Har just börjat ge henne majsvälling för att se om det blir bättre. Ska man prova utesluta mjölkproducter själv, utan att prata med läkare?

• Svar på tråden lös i magen, fullkorn?
  • skriva

Min son blir lös i magen när han ska få en tand och när han har ätit mer än ett päron på en dag, det är det enda jag har att bidra med. Han äter fullkornsvälling och blev lös när han började med det men sedan inte mer.

• aket

Hej,
    det kan nog bero på många olika saker. Vi hade samma problem när min son var mindre (han är 3 nu). BVC rådde oss att sluta med mjölkprodukter ett tag för att se om det skulle hjälpa.
    Vi kom själva på att fullkornsvällingen kanske var boven dock, när vi slutade med den så var han helt bra i magen efter cirka en vecka. Vi kör fortfarande enbart med mild välling (även om han inte dricker så mycket välling längre, men fullkorn få han i sig på så många andra håll genom fullkornsbröd, fullkornspasta, grönsaker etc.).

Om du är orolig så skulle jag ändå kontakta BVC.

Lycka till!

- Första steget till förändring ligger i att förändra dig själv -
  • Mercedes

Var samma för min dotter då hon var i den åldern, jag prövade med majsvälling och då blev det ok.
    Men inte så långt efter det ville hon sluta helt med vällingen!

• petray80

Jag ska kontakta bvc i morgon. Hon har börjat dricka sååååå himla mycket. Går ständigt med drickflaska i munnen som man får fylla på. Visst är det bra att hon dricker när hon är lös, men så här mycket....

• Bambi Tinuthiel

Barn under två ska inte ha fullkornsproduker, deras tarmar är inte redo för detta än. Pröva en annan välling och se om hennes tarmar mår bättre då.

• Maria V

Min dotter kan inte äta fulkorsvälling. Hon blir lös i magen direkt. Så nu har jag mild välling från semper. Funkar hur bra som helst.

Svar på tråden lös i magen, fullkorn?