• mimmamum

Någon som målat på våtrumstapet?

Vi har tänkt måla över vår fula aprikosa våtrumstapet från 80-talet. Det ska tydligen gå enligt färgaffären, de är dock tveksamma till att måla golvet med plastmatta pga slitage. Är det någon som målat på våtrumstapet? Hur blir resultate, vad ska vi tänka på!

• Svar på tråden Någon som målat på våtrumstapet?
  • jezzzzzika

Jag har målat väggarna i tvättstugan där vi hade våtrumstapet... De var också någon aprikosfärg och efter två omgångar med rollern var de kritvitt... Blev jättenöjd! Däremot vet jag inte hur de fungerar om det är i ett badrum med dusch ni ska måla om för då kommer de ju betydligt mer vatten på väggarna än vad det gör i tvättstugan.

Jag skulle med vilja måla om våran plastmatta på golvet men vågar inte riktigt... vissa säger att de går bra, andra inte...

Lycka till!

*Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • mimmamum

Tack för ditt svar! Flera?

• Berta04

Hej vi har köpt ett hus där ett av badrummen har gammal våtrumstapet. Vi har blivit rådda att måla med våtrumsfärg över tapeten för att de skulle bli ett extra skydd. Så jag hoppas verkligen att de fungerar. Vi har dock inte gjort de än. Vi vågar inte riktigt...

• gosmamman

Vi satte väv först och målade sen med våtrumsfärg (eller sambons far som är målare gjorde det)

• Bicky

Det låter som om det skulle bli svårt att ta bort det om det skulle behövas någon gång i framtiden?

gosmamman skrev 2008-01-09 19:01:30 följande:
    Vi satte väv först och målade sen med våtrumsfärg (eller sambons far som är målare gjorde det)
  • AnneSophie
    gosmamman skrev 2008-01-09 19:01:30 följande:
    Smart, sådär tänkte vi också göra i badrummet på andra våning när vi får ork.
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • mimmamum

Jag fick rådet att provmåla på en liten yta, torkar färgen så är det bara att köra, om den inte torkar så funkar det inte! Men den torkade! Är så glad! Vi ska nog testa att måla golvet också, vill absolut inte ha kvar det aprikosa!

• Daimis

Vi målade väggarna i badrummet... även i duschen och det funkar bra men man får passa sig för att stöta emot då det skavs av lätt...(alltså m vassare saker, inte bara av att man tar på det )golvet målade vi inte...jag ser det endast som en tillfällig lösning om man inte vill måla om varannat år el så...

• Gulletuss

Kul att det funkade mimmamum!
    Vilken sorts färg använde ni?
    Vi har nämligen också en aprikos toalett!!!

• Linda Maria

Vi målade om badrummet på vårat förra ställe vi bodde på. Aprikos färg som alla verkar ha på sina badrumsväggar Vi tvättade först väggarna med målartvätt, målade sedan vitt med en speciell våtrumsfärg som finns att få tag på hos alla måleriaffärer (kommer ej ihåg vad den heter). Detta höll jättebra! Även för vassa saker.. Nu stod vi ju inte med en kniv och försökte få bort färgen, men vi testade att skrapa med nageln och det höll jättebra! Målade dock inte om golvet då vi blev avrådda till det. Lycka till!

Svar på tråden Någon som målat på våtrumstapet?