• soderblondie

Vecka 9+4 - putande mage som jag inte kan dra in. Kan jag vara +1 månad gravid??

Hmm...idag kunde jag helt plötsligt inte dra in magen längre!! Den har varit lite putande, men har kunnat dra in den om jag velat; men nu gick det inte. Är (vad jag tror) i vecka 9+4, men hade extremt lite mens senast (typ behövde knappt ha trosskydd) och bara i 2 dagar. Kan jag vara ytterligare 1 månad gravid?? Har varit väldigt trött men trodde det berodde på mökret och "höstdepp". Och hade inte så stor koll eftersom jag trodde inte jag kunde bli gravid på naturlig väg.

Min fråga är: Ungefär när fick ni "gravid-mage"?

Ska till på inskrivning + VUL på fredag så då vet jag om jag ätit för mkt, är en månad längre gången eller väntar tvillingar!;)

• Svar på tråden Vecka 9+4 - putande mage som jag inte kan dra in. Kan jag vara +1 månad gravid??
  • Me o Mike

ska tillägga att jag har väääldigt platt mage annars..

• snarf

Jag är i vecka 9+6 och har mamma byxor redan. har en stor putande mage, man kan inte dölja den alls längre. Har gått upp nästan 5 kg redan. Har varit förlamande trött men de är inte så konstigt då mitt hb ligger på 104. Jag väntar tvillingar

• soderblondie

Haha! Ja, då kan det alltså vara tarmarna, tvillingar eller att det helt enkelt bara råkade slinka ner en hel del julgodis;) Tvillingar...*gulp* jag som är solokvist...ja, ja, man klarar väl det med....

• Karisma

Ngn som vet varför man blir så svullen om magen så tidigt. Varför bli tarmarna fyllda med gas? Vet bara at det är så, inte varför.

Kram K.

• Hannah76

Jag vet faktiskt inte varför, men antar att de reagerar på hormoner eller så. Jag blev helt förstoppad innan jag visste om att jag var gravid. Gick om kring och skämtade att jag såg gravid ut *S* (blev helt oplanerat gravid, så jag hade inte en susning)

Svar på tråden Vecka 9+4 - putande mage som jag inte kan dra in. Kan jag vara +1 månad gravid??