• kidA

Barnvänligt på kreta cypern eller rhodos?

Vi ska bli bjudna utomlands hela familjen i juni. Men var tusan ska man åka?
    Vi vill ha ngt barnvänligt med aktiviteter för snart 8åringen samt 2åringen. Bra pool och gärna mat på hotellet. Tips på bra städer? Hotell?

O för att göra det hela svårare ska det gå genom fritidsresor.

kolla in: kboys.se / agge.se
  • Svar på tråden Barnvänligt på kreta cypern eller rhodos?
  • Vatis

Hej
    Vi har bokat resa för 4 vuxna och 2 barn på nästan 1 ½ år i början av maj till Blue Village Callisto på Cypern. Har pratat med flera och de säger att det ska vara jättebra

kidA skrev 2008-01-09 11:55:51 följande:
    puffar
  • Pyff

Kreta, Cypern och Rhodos är alla fina ställen för barn tycker jag! Det är ju något dyrare på Cypern och man kanske inte ska välja Ayia Napa om man inte är 17 år och vill supa!! Fig tree bay är ju mycket lugnare.
    Jag gillade Rhodos måste jag säga, var där i oktober i år för första gången. Mysiga stränder med inte så myckt folk och attans vilken mysig stad Rhodos stad var!
    Kreta har jag varit på 4 ggr och tycker om den ön massor, dock mest för att den är så stor och det finns mycket att se och det är kanske inte det viktigaste när man åker med barn.
    Oavsett vilken ö ni väljer av dessa 3 kommer det blir bra tror jag

Pyff på er!
  • Nyggan

Vi var till Cypern 2 familjer med 4 barn mellan 2 och 5,5 år i september förra året. Vi bodde då på Nausica Beach, www.fritidsresor.se/Resorts/Travel.aspx&cat=2|277&entry=2&dest=0&city=123&type=c&hotel=361

Det tyckte vi var toppen. Nära till hav och strand, både sandstrand och stenstrand, flera pooler, nära till Fig Tree Bays centrum med alla restauranger mm. Hotellet har även all inclusive, men det var inget vi hade tagit eftersom vi gillar att äta på restauranger och pröva olika mat. Dock tror jag det var helt okej mat. Finns även Bamse-klubb på hotellet, men det var inget som våra barn deltog i.

Cypern är dock inte speciellt billigt, men för övrigt väldigt trevligt och väldigt barnvänligt. Många restauranger har lekplatser, praktiskt och bra.

Har även varit på Rhodos och Kreta, men det var utan barn för ett antal år sen. Dock också barnvänliga och trevliga ställen. Rhodos stad är väldigt mysigt. Vi bodde dock i Ixia som är en lite mindre stad, men många restauranger och härligt fläktande strand.

Tror som Pyff att alla ställen funkar jättebra med barn, så det är bara att välja och vraka Lycka till!

• isisisis

Sunwing resorts Makrigialos Kreta.
    Bästa stället.Lugn och ro och harmoni utan en massa andra turister.
    Min favoritby sedan 20 år tillbaka.

Svar på tråden Barnvänligt på kreta cypern eller rhodos?