• Jeddan

Hur vet jag att vattnet går i badet?

Jag har ju dille på att bada och gärna bubbla i min jacuzi hemma. Men tänk om vattnet gå i badet, märker jag det då? För det kan ju gå utan att verkarna satt igång, då finns ju risken att man har bebisen i magen utan vatten, eller?

• Svar på tråden Hur vet jag att vattnet går i badet?
  • Me o Mike

allt vatten förvinner ju inte bara ut.. Det sipprar sen hela tiden..

• barnsäng

Undvik att bada i slutet för om vattnet skulle gå så är bakterierisken stor. Duscha istället mot slutet

• korven72

Det där med vattnet skiljer sig väldigt mycket mellan olika kvinnor.
    En del har lite sipprande vatten medans för min del så gick inte vattnet förrän på förlossningen. Det kändes som om nån smällde en ballong (lite svårt att förklara)

Tror att det är ovanligt att vattnet rinner ut utan att man märker det och att barnet skulle ligga i magen utan vatten. Oftast sätter värkarbetet igång samtidigt...

• korven72
    barnsäng skrev 2008-01-08 20:39:09 följande:
    Undvik att bada i slutet för om vattnet skulle gå så är bakterierisken stor. Duscha istället mot slutet
    Är det något "vetenskapligt" råd. Min BM pratade aldrig om det...
  • barnsäng

svart tulpan: Ja det är både vetenskapligt och logiskt. När amnionhinnan har spruckit så är det fritt fram för bakterier. Därför ska man undvika att bada när vattnet gått, man ska undvika fingrar därinne osv.

• e bennet

när jag födda min sista stod jag i duschen med varmt vatten på (man brukar ju sällan vilja bada el duscha kallt) så kändes vattnet som kom ut lite kallare....så på det sättet kanske det känns? good luck!

• 820723

Mitt vatten gick när jag låg i badkaret! Var inte säker först men sen när jag klev upp så fortsatte det sippra!

• Mamma igen 07

Du behöver inte vara rädd att barnet blir utan fostervatten för det förnyas hela tiden fast "vattnet har gått".
    När vattnet går kan det kännas som om man smäller en balong långt ner i magen eller så fortsätter det att sippra ut ett tag!
    Råder dig att duscha istället om du är orolig!

Mina älskade barn Pierre-02 och Saga-07!
Svar på tråden Hur vet jag att vattnet går i badet?