• Daw

    Köp volvo

    Att äga en volvo är alltid dröm för mig, funkar felfritt men ni som tyckte de är tröstiga men egentligen inte, de drar som vw kombi 0,8 - 1 liter i milen, Köp volvo 945 bakhjulsdriftarna funkar bättre än de med alumotor typ 850 o sånt

  • Svar på tråden Köp volvo
  • Whitefang

    Jag har en 850 och den är jag kanon nöjd med..Går super fint och spiner som en liten kattunge typ..
    Min svärfar har en 945 och jag skulle aldrig vilja byta med honom.
    Vi har sagt att om vi ska köpa en bil till så blir det antigen en 855 eller v70 och då får frugan köra den för jag ska ha min 850 *ler*

  • Pappa Bear
    cruZZe skrev 2008-01-09 08:59:24 följande:
    Allt under 3L är en startmotor
    Heja Ford Mustang mach 1 -69!
    Några välsmakande ord: 427,Hemi,Clevland etc.
  • Cyberdansken

    Ah, minnen... min kära gamla Cleveland. Den kan jag sakna.

  • vw frippe

    cruZZe: precis så säger jag om motorcycklar oxo allt under 2000cc är moppe...

  • cruZZe

    Usch så du svär
    Stötstång är ingenting för mig, om man inte räknar senaste corvetten då.

    Pappa Bear skrev 2008-01-19 00:33:02 följande:


    Heja Ford Mustang mach 1 -69!Några välsmakande ord: 427,Hemi,Clevland etc.
  • cruZZe

    2000? Vad kör du då?

    vw frippe skrev 2008-02-01 16:18:34 följande:


    cruZZe: precis så säger jag om motorcycklar oxo allt under 2000cc är moppe...
  • Gemini1
    Daw skrev 2008-01-08 21:08:24 följande:
    Att äga en volvo är alltid dröm för mig, funkar felfritt men ni som tyckte de är tröstiga men egentligen inte, de drar som vw kombi 0,8 - 1 liter i milen, Köp volvo 945 bakhjulsdriftarna funkar bättre än de med alumotor typ 850 o sånt
    Dock bör man ha i åtanke att 850:n är en mycket modernare konstruktion och därmed har ett bättre krocksskydd än en Volvo 940. Speciellt vid offset-krockar där 940 inte är konstruerad för att fördela kraften på ett optimalt sätt. En nog så viktig aspekt.

    //Thomas
  • Wasberg

    ok Volvon vi har är helt ok, en V70XC T5, tar sig fram överallt men det är ju det där med Volvo.....Alla har ju en och 2,5 liters turbomotor på 193 hkr ger ju inte mycket till vrid. Chevan (transsport) jag brukar köra ungarna i (volvon till sambon) har ju mycet skönare vrid med sin 3,4 liters V6:a.

    Men coolast av alla är ju i alla fall min gamla "lizzy" från 1924, inte mycket vrid med sina 22 hkr men ack så cool. Nå´n klok sa en gång "att en riktig automobil sätter man sig inte i utan stiger man upp i" vilket stämmer på T-forden som är så hög att man nästan dunkar huvet i garagettaket.

  • freitag

    Ok, 2 liter cylinder volym i mc sammanhang är inte vanligt. Några få om möjligt en tillverkare som har en sådan stor motor i en standard modell, i övrigt så är den storleken att betrakta som special, men fräckt är det!

    Cruzze: Jag tror "vwfrippe" kör en Triumph Rocket III om han överhuvudtaget kör mc.

    vw frippe skrev 2008-02-01 16:18:34 följande:


    cruZZe: precis så säger jag om motorcycklar oxo allt under 2000cc är moppe...
  • Angelven
    Gemini1 skrev 2008-02-03 02:37:34 följande:
    Dock bör man ha i åtanke att 850:n är en mycket modernare konstruktion och därmed har ett bättre krocksskydd än en Volvo 940. Speciellt vid offset-krockar där 940 inte är konstruerad för att fördela kraften på ett optimalt sätt. En nog så viktig aspekt. //Thomas
    Nåja - allt är relativt.

    Om du vill ha krocksäkert - köp en Renault Modus - inte en volvo 945...



  • Gemini1
    Angelven skrev 2008-02-16 10:06:02 följande:
    Nåja - allt är relativt.Om du vill ha krocksäkert - köp en Renault Modus - inte en volvo 945

    Precis som jag sa är en Volvo 940 inte konstruerad för att hantera offset-krockar vilket filmen tydligt visar.
  • Gemini1
    Angelven skrev 2008-02-17 08:45:52 följande:
    Jag tror iofs att vad de kommer fram till är "Köp en modern bil"
    Ja, det är väl självklart.

    Det enda jag syftade på var att om man var i valet och kvalet mellan en 940 och en 850 (som ts nämner i sitt första inlägg) bör man veta att det skiljer en del rent säkerhetsmässigt.
  • besten

    Men klart å betalt, klart man åker volvo! Finns det några andra bilar? =P

  • cruZZe

    Volvo och bil i samma mening borde vara klassas som lagbrott


    besten skrev 2008-03-23 08:59:03 följande:
    Men klart å betalt, klart man åker volvo! Finns det några andra bilar? =P
  • besten
    Svar på #16
    Å du din smädare! Ack och Pest frö dig och må du drabbas av åtskilliga punkteringar!

    Att köra traktor är ett privilegium. Jag pratar t.o.m. med min =)
  • cruZZe

    Punkteringar bekommer mig inte när jag rullar på mina run flats


    besten skrev 2008-03-23 19:47:55 följande:
    Svar på #16Å du din smädare! Ack och Pest frö dig och må du drabbas av åtskilliga punkteringar!Att köra traktor är ett privilegium. Jag pratar t.o.m. med min =)
  • qwoxy

    Jag älskade min V70 T5, men man fick köra riktigt tråkigt för att hålla sig under litern per mil. Service och reparationer hade en tendens att sluta med frågan "kan du höja krediten på volvokortet?"

    1,5 år sedan jag bytte till en toyota som inte är lika rolig att köra, men mycket billigare i drift. Förmodligen mer krocksäker också eftersom den är fem år nyare.

Svar på tråden Köp volvo